Performancing Metrics

بررسی راه‌های افزایش همکاری‌های‌ گمرکی میان ایران و مکزیک | اتاق خبر
کد خبر: 321625
تاریخ انتشار: 9 اسفند 1394 - 01:03
در دیدار اولیسس کانچولا سفیر مکزیک در تهران با مسعود کرباسیان رئیس‌کل گمرک ایران، راه‌های افزایش همکاری‌های گمرکی میان ایران و مکزیک مورد بررسی قرار گرفت.

اتاق خبر: کرباسیان در این دیدار گفت: در دوران پساتحریم فرصت خوبی برای افزایش مبادلات تجاری میان ایران و مکزیک به‌وجود آمده است.

بنا بر این گزارش به نقل از ایلنا؛ رئیس‌کل گمرک ایران با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: ایران در حال حاضر به‌عنوان پایلوت در پیاده‌سازی تیر الکترونیک انتخاب شده است که در کنوانسیون تیر 70 کشور عضویت دارند و با اجرایی شدن آن انتقال اطلاعات در مسیر ترانزیت به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

کرباسیان در ادامه از انجام مقدمات لازم برای تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرکی با برخی کشورها ازجمله آذربایجان، ترکیه، روسیه، کره جنوبی و چین خبر داد و از انجام این امر میان گمرکات ایران و مکزیک با هدف تسهیل تجارت و مبارزه با تخلفات و مواد مخدر استقبال کرد.

رئیس‌کل گمرک ایران همچنین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با 15 کشور همسایه است و از این تعداد 7 کشور دسترسی به آب‌های آزاد ندارند از عبور کالاهای این کشورها از مسیر ایران به دلیل امنیت بالا خبر داد و گفت: ما عضو بیش از 50 کنوانسیون مرتبط با گمرک هستیم.

"اولیسس کانچولا" سفیر مکزیک در تهران نیز با اشاره به اینکه مکزیک قصد دارد تجارت با ایران را افزایش دهد، از تأسیس اتاق بازرگانی مشترک میان دو کشور خبر داد و گفت: ما می‌توانیم محصولات مشترکی را تولید و در زمینه تولید مواد غذایی، قطعات خودرو، صنایع سنگین و طلا و جواهر با یکدیگر همکاری کنیم.

وی با اشاره به موقعیت بنادر چابهار و عسلویه، از حضور سرمایه‌گذاران و بازرگانان مکزیکی در این مناطق استقبال کرد و امضای موافقت‌نامه دوجانبه بین مقامات دو کشور را ضروری دانست.

سفیر مکزیک در تهران همچنین خواستار همکاری مشترک در زمینه مبارزه با قاچاق سلاح و پولشویی شد و بر رفت و آمد هیأت‌های تجاری میان دو کشور تأکید کرد.

این گزارش می‌افزاید، محمد روحی‌صفت مشاور عالی رئیس‌کل گمرک ایران در امور بین‌الملل که در این دیدار حضور داشت با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران و مکزیک، توسعه روابط دوجانبه را بسیار مهم توصیف کرد و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در بخش ال‌ان‌جی (LNG) و فولاد را ضروری خواند.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید