Performancing Metrics

جنس فروخته‌شده باید پس گرفته شود | اتاق خبر
کد خبر: 321893
تاریخ انتشار: 9 اسفند 1394 - 22:27
رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با انتقاد از بحثهای مطرح‌شده در مورد انحلال سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: شعار جنس فروخته‌شده پس گرفته نمی‌شود یک منکر است.

اتاق خبر: محمود نوابی امروز با حضور در پانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان  با اشاره به مطرح شدن بحث انحلال سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: دو سازمان نظارتی بر بازار کشور نظارت دارند که مورد افترا و حرف‌های ناروا قرار گرفته‌اند اما ما در مقابل این افتراها سکوت و مطالب مطرح شده را با صبوری تحمل می‌کنیم و وظایف خود را انجام می‌دهیم.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی با بیان "اگر عملکرد ما به مذاق کسی خوش نمی‌آید دلیلی ندارد که در مباحث کارشناسی کم بیاوریم و از حالت تهاجم و حمله استفاده کنیم" گفت: امیدواریم دیگر شاهد بروز این معضلات نباشیم.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان اضافه کرد: این سازمان را به‌عنوان سازمان قیمت‌گذاری قلمداد می‌کنند در حالی که این جزو وظایف ما نیست و فقط باید بررسی قیمت کنیم و قیمت کالاهای مشمول نرخ گذاری را اعلام نماییم.

نوابی ادامه داد: تا 6 درصد افزایش نرخ به‌عهده این سازمان است و اگر انجمنی این تقاضا را دارد باید به ما مراجعه و پس از بررسی آن را اعمال کند و اگر درخواست افزایش قیمت بیش از این رقم را دارد باید به کارگروه تنظیم بازار مراجعه نماید.

وی با ابراز این مطلب که در قانون تعزیرات اجازه تغییر قیمت‌ها در تکانه‌های حساس به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان داده شده است، تصریح کرد: برای استیفای حقوق مصرف‌کنندگان انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تشکیل شد، در حالی که ما هیچ حمایتی در مقابل مصرف‌کنندگان به‌غیر از قانون سال 84 نداشتیم تا اینکه در سال 88 بحث انجمن‌های حمایتی از حقوق مصرف‌کنندگان مطرح شد که در قانون مشخص شده است.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در خصوص بحث انحلال سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان به ارائه توضیحات بیشتری پرداخت و گفت: مصرف‌کنندگان تریبونی ندارند و این سازمان باید از آنها حمایت کند. در بند 23 سازمان اقتصاد مقاومتی که همگی خود را تابع آن می‌دانیم تأکیداتی بر شفاف‌سازی و نظارت بر قیمت‌گذاری‌ها شده است. در این مسیر باید مشخص شود کدام سازمان در درون حاکمیت می‌خواهد آن را اجرا کند. به‌طورقطع ما در جمهوری اسلامی ادعا نمی‌کنیم این سازمان در تراز نظام است اما آیا سایر سازمان‌ها هم در تراز نظام هستند.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه شعار جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود یک منکر است، گفت: خدمات فروش شامل خدمات قبل و بعد از فروش می‌باشد اما این خدمات در بازار به خدمات پس از فروش اکتفا کرده است.

وی اضافه کرد: تعداد شرکت‌کنندگان مراسم امسال روز ملی حمایت از مصرف‌کنندگان 19 برابر بوده است و در بخش شرکت کنندگان نیز ما با رشد 70درصدی و در زمینه منتخبان با رشد 17برابری روبه‌رو شده‌ایم.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید