Performancing Metrics

ثبات نرخ انواع آجیل و خشکبار در آستانه نوروز | اتاق خبر
کد خبر: 321910
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1394 - 15:13
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در گفت و گو با اتاق خبر مطرح کرد
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار از ثبات قیمت انواع آجیل و خشکبار در نوروز 95 خبر داد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار از ثبات قیمت انواع آجیل و خشکبار در نوروز 95 خبر داد.

مصطفی احمدی در گفت و گو با اتاق خبر در خصوص تغییر نرخ خدمات انواع آجیل و خشکبار گفت: نرخ این مواد غذایی وابسته به میزان عرضه و تقاضا است و با توجه به اینکه میزان تولید داخل پاسخگوی نیاز مردم است تغییری در قیمت ها نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوا  تأثیر مثبتی در میزان تولید داشته است، اعلام کرد: با توجه وضعیت کنونی، سال آینده نیز میزان تولید بالا خواهد بود بنابراین این اقلام افزایش قیمتی در سال 95 به خود نخواهند دید.

احمدی در رابطه با شرایط فعلی بازار گفت: در حال حاضر بازار نسبت به دوماه گذشته در شرایط بهتری به سر می برد البته این بهبود شرایط تنها به دلیل نوروز است و پس از آن بازار به شرایط سابق باز می گردد. 

وی با اعلام اینکه تنها 10 درصد اقلام مورد نیاز این بازار از طریق واردات تأمین می شود، اظهار داشت: بادام هندی تنها کالایی است که در ایران تولید نمی شود بنابراین این کالا تنها کالای وارداتی در بین انواع آجیل و خشکبار محسوب می شود.

احمدی در بخش دیگری  تصریح کرد: تعرفه واردات بادام هندی 40 درصد است و اتحادیه آجیل و خشکبار در پی آن است تا جایی که ممکن است این تعرفه را کاهش دهد تا نرخ این کالا نیز در بازار کاهش یابد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در خصوص وضعیت بازرسی در این اتحادیه صنفی اظهار داشت: از 1 اسفندماه بازرسی های ویژه برای این بازار آغاز و نسبت به ماه های گذشته تشدید شده است.

 

94104ت

 

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید