Performancing Metrics

تعداد پیامک های انتخاباتی مبادله شده در ایام انتخابات از زبان وزیر ارتباطات | اتاق خبر
کد خبر: 321947
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1394 - 02:17
محمود واعظی در اختتامیه پنجمین دوره جایزه ملی کیفیت از رقم 200 میلیون پیامک مبادله شده به صورت روزانه در هفته منتهی به انتخابات خبر داد.

اتاق خبر - دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس شورای سیاستگذاری جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از حضور مردم ایران اسلامی درانتخابات 7 اسفند تشکر کرد و گفت: مردم به ندای مقام معظم رهبری و ریاست جمهور پاسخ مثبت داده و حماسه ای دیگر آفریدند.

وی افزود: کیفیت خدمات ICT در همه ابعاد از جمله فعالیتهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می تواند تأثیرگذار باشد بعنوان مثال انتخاباتی که در 7 اسفند برگزار شد، فضای مجازی در آگاه کردن مردم بسیار مؤثر بود که درهفته منتهی به انتخابات، روزانه 200 میلیون پیامک در فضای مجازی تبادل شد که مربوط به انتخابات بود.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تنها ۲۰ درصد ظرفیت شبکه اینترنت برای انتخابات صرف شد و مابقی آن یعنی ۸۰ درصد به فعالیت روزمره کاربران اختصاص داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به اینکه آیا فشارهایی برای مسدود کردن فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در زمان انتخابات بر شما تحمیل شده بود؟ گفت: جلسات متعدد و مصاحبه‌های متعددی صورت گرفت و پیشنهادهایی نیز از گروه‌ها و بخش‌های مختلف داشتیم که اینترنت و برخی شبکه‌های اجتماعی در ایام انتخابات بسته شود اما ما موافقت نکردیم.

تشکیل کمیته ارتباطات برای نوروز

واعظی در مورد اقدامات وزارت ارتباطات برای برقراری ارتباط با کیفیت در ایام نوروز نیز گفت: مطابق هر سال برنامه‌های ویژه‌ای را برای ارائه خدمات بدون مشکل برای کاربران در نظر گرفته‌ایم و در این زمینه کمیته‌ای متشکل از مسئولان وزارت ارتباطات و اپراتورهای ارتباطی تشکیل شده است.

وی افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی، راه‌اندازی آنتن‌های سیار موبایل در جاده‌های مسافرپذیر و نیز در مراکز زیارتی و گردشگری را از جمله برنامه‌های مد نظر برای نوروز ۹۵ عنوان کرد و گفت: به زودی نیز ابلاغیه‌ای به اپراتورها برای لزوم پایداری شبکه‌ و کیفیت مناسب آن در این ایام خواهیم داشت.

واعظی در مورد رومینگ ملی نیز گفت: این طرح از سوی هیچ یک از اپراتورها متوقف نشده است و در ایام نوروز امیدواریم چنانچه عدم پوششی وجود دارد، از طریق سایر اپراتورها جبران شود.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید