Performancing Metrics

تهران مچکریم:...مروا کراما! | اتاق خبر
کد خبر: 322016
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
در آستانه چهلمین روز فوت مرحوم همایون بهزادی، سر طلائی فوتبال ایران قرار گرفته ایم. یکبار دیگر به خانواده وی و ورزش دوستان تسلیت میگویم.
اتاق خبر - آن روانشاد نماند تا ببیند چگونه تیم امید اصلاحطلبها در غیاب تیم اصلی که ویزای ورود به انتخابات را دریافت نکرده بود با حضور و تشویق مردم تهران در اغاز بهار چه گلی کاشتند! کاری، کارستان با مشارکت وسیع و باور نکردنی مردم در انتخابات و حضور آنان در پای صندوقها در روز جمعه هفتم اسفند.
 

 حداقل از نظر ظاهری در تهران باردیگر پدیده پاشائی یا دهن کجی مردم به کسانیکه به آنها و افراد مورد علاقه اشان اهانت کنند اتفاق افتاد. اما از جهت محتوائی و در حالیکه هیچ کس نه حکومت و دولت و نه گروههای سیاسی و نخبگان برآورد چنین حضوری نداشتند مجددا" مردم تهران این بار نه برای یک هنرمند یا ورزشکار بلکه برای انتخاب مسیر اینده کشور به ادامه شخم زدن کشور پاسخ نه دادند! الان زمان کاشتن بذر است و شخم زدن و گفتار درمانی دیگر بس است!
تجزیه تحلیل دلایل، زمینه ها و انگیزه های رفتار مردم و خوب یا بد بودن رفتار غیر قابل پیش بینی آنان را باید به فرصت و اشخاص و متخصصین دیگر محول کرد. اما این بار دوستداران ایران زمین به میدان آمدند تا نه فقط کسانیکه بر سر شاخه نشسته و بن می بریدند را رد صلاحیت کنند بلکه به دولت و کشور کمک کنند تا جلوی تخریب بیشتر ایران و از بین رفتن منزلت ایرانیها را بگیرند. ما باید از نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی تشکر کنیم که در امنیتی کامل مردم ایچنین توانستند رشد و بلوغ سیاسی خود را نشان بدهند. اما اوضاع خاورمیانه هر روز به سمت پیچیده تر شدن در حرکت است و تداوم آن می تواند وضعیت خطرناکی را برای منطقه رقم بزند. مجموعه تحولات خاورمیانه در زمینه رقابت بین قدرتهای منطقه ائی به سمت اقدامات نظامی و گسترش دید امنیتی به خواستهای مردم، اعمال زور و حذف یکدیگر بجای مصالحه و استفاده از کارکردهای سیاسی پدیده های اجتماعی به پیش رفته است. این امر باعث به وخامت گرائیدن اوضاع سیاسی اجتماعی منطقه خواهد شد و پس رفتی خطرناک برای مردم کشورهای این منطقه خواهد شد.
وجود مسائل حادی نظیر فساد، توسعه نیافتگی، بیسوادی، فقر، غارت منابع طبیعی، میزان بالای استبداد و دیکتاتوری در بخش سیاست و حکومت، غیبت سازمانهای مدنی، نبود دولت ملی و عقلگرا در میان کشورهای منطقه عواقب خطرناکی نه تنها برای خود آنها و بی ثبات شدن منطقه دارد بلکه بر سایر کشورها نیز تاثیر فراوانی خواهد گذاشت و لذا باید هر چه سریعتر به آن دولتها کمک کرد تا به حل آنها همت گمارند. مجلس و دولت اینده هم از جهت داخلی و توجه به خواست مردم و هم خارجی و سر و سامان دادن به روابط خارجی کشور وظیفه سنگینی بر عهده دارند. اما یک اصل اساسی باید در سر لوحه فعالیتهای دولتی و حکومتی قرار گیرد:" دیگر نمی توان مانند گذشته عمل و حکمرانی کرد و باید روشها را تغییر دهیم و بیشتر به خواست واقعی مردم توجه کنیم و پاسخگو و مسئولیت پذیر باشیم". روز جمعه غروب وقتی این مشارکت وسیع مردم برای ریختن ارای خود به صندوقهای رای را دیدم از هر انچه که از مسئولین رد صلاحیتهای بهترین نیروها و مدیران انقلابی و ازادیخواه این کشورها که علاقمند به توسعه کشور و بهروزی مردم هستند را در دل داشتم به بزرگواری این مردم بیرون ریختم و با خود قصیده خاقانی بر ایوان مدائن را که میگوید


ما بارگه دادیم، این رفت ستم بر ما              بر قصر ستمکاران تا خود چه رسد خزلان.
زمزمه کردم و گفتم، مروا کراما!

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید