Performancing Metrics

هادی غفاری: اصولگرایان اشتباه نکنند، الان زمان همدلی است نه دعوای سیاسی | اتاق خبر
کد خبر: 322041
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1394 - 09:42
عضو مجمع نیروهای خط امام تاکید دارد هر دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب حق حیات سیاسی دارند و الان زمان همکاری و یکرنگی است نه دعوا و اختلاف.

اتاق خبر - هادی غفاری چهره سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگو با خبرآنلاین با اشاره به اینکه مردم ایران از حق تعیین سرنوشت خود در انتخابات روز جمعه به خوبی بهره بردند، گفت: آنچه تکلیف اخلاقی و انسانی شهروند هر جامعه‌ای است، این است که از حق تعیین سرنوشت خودش استفاده کند. ایرانی ها از جمله ملت‌هایی هستند که به این حق واقفند و برای تعیین سرنوشت شان به پای صندوق های رای می‌آیند. خوشبختانه ملت رشید و فداکار ایران در این انتخابات هم به خوبی در تعییین سرنوشتش مشارکت داشت.


وی تصریح کرد: اما یک واقعیت وجود دارد فارغ از اینکه من خوشم بیاید یا نیاید، آنهم مواضع تند آقایان و خانم های اصولگرا در گذشته و حال است که سبب شد کشور چه به لحاظ اقتصاد و سیاست داخلی و چه در بعد بین المللی با مشکلات زیادی دست به گریبان شود، مشکلاتی که مردم به خوبی آن را حس کردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: در 8 سال دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد ما منابع مالی بزرگی را از دست دادیم. من نمی خواهم بگویم خوردند و بردند ولی معتقدم سوء مدیریت دولت قبل زیان زیادی را به ملت وارد کرد. این سوء مدیریت بنیان اقتصادی کشور را فلج کرد و در بعد بین المللی  فشار زیادی را به کشور وارد کرد و ایران را در عرصه جهانی کم آبرو کرد. همه دنیا علیه ایران بسیج شدند به نحوی که پاسپورت ما هم اعتبار  جهانی خودش را از دست داد. 

نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه هم اصولگرایان هم اصلاح طلبان دو جریان سیاسی هستند که هر دو حق حیات دارند، گفت: متاسفانه بزرگان قوم اصولگرا بی جهت و بی دلیل یک اشتباه تاریخی بزرگ را مرتکب شدند آنهم این بود که مخالفین سیاسی و اقتصادی خودشان را به انگلستان و آمریکا نسبت دادند، اینکار بسیار بسیار زشت بود و یک نوع بداخلاقی و خلاف شرع  محسوب می شود. یعنی از زیر دست شورای نگهبان انگلیسی ها رد شدند و قبول شدند؟ پس شورای نگهبان چه کار می کرده؟ پس چه تحقیقاتی بوده که شورای نگهبان انجام داده است و بعد انگلیسی ها از زیر دستش در رفتند؟

وی ادامه داد: از طرف دیگر فرزندان خالصی که برای این کشور جان و مال و آبروشان را گذاشتند رد صلاحیت می‌کنند. من به عنوان هادی غفاری از سالی که شلاق ها به کف پایم خورده تا امروز همیشه در مسیر این نظام بودم. هنوز هم آثار آن شلاق هایی که بر من زده شد، آب جوش هایی که روی من ریختند، لگدهایی که به فک و دنده های من آمده هست، هنوز هم خواب و کابوس شکنجه و بازجو و زندان را می بینم آنوقت من باید به خاطر عدم التزام عملی به اسلام رد صلاحیت شوم؟  

این چهره اصلاح طلب گفت: من از هیچ کسی به جز خدا نمی ترسم ولی این رفتار برای خود علما و بزرگان بد شد. اینطور که آقایان می گویند پس مردم تهران و شهرهایی مثل شیراز و ...هم با رایی که دادند انگلیسی هستد، پس باید فاتحه خودمان را بخوانیم که انگلیس انقدر در کشور ما نفوذ کرده است، اصلا بیایید بگویید جمهوری انگلیسی نه جمهوری اسلامی دیگر. من امیدوارم دوستان درس بگیرند و اینگونه با این تعابیر رودروی مردم نایستند.

غفاری درخصوص پیروزی لیست امید در انتخابات تهران، اظهار داشت: البته به طور طبیعی ما یک سقف و یک کف برای انتظاراتمان تعریف کرده بودیم. انتظار ما این بود که نیروهای سطح بالای اصلاح طلب به مجلس دهم وارد شوند ولی این نیروها رد صلاحیت شدند. من هادی غفاری یک فرد باتجربه بودم فردی که 11 سال در کمیسیون برنامه و بودجه کار کردم و بودجه با  نفت 5 دلاری می بستیم ولی دیدید که رد صلاحیت شدم و باید در خانه بنشینم. در طلبگی می گوییم اگر صد را نمی توانی بدست آوری از ده نگذر. بنابراین ما با حداقل افرادی که داشتیم وارد انتخابات شدیم  چون چاره ای جز این نداشتیم ولی دیدید که در تهران لیست مان در حال برنده شدن است.
وی با اشاره به یارگیری سیاسی جریانات سیاسی بعد از انتخابات مجلس دهم، تاکید کرد: واقعیت این است که تنها عده قلیلی از اصولگرایان واقعیت موجود را درک کردند، توصیه من به آقایان اصولگرا این است که اشتباه نکنند، الان انتخابات تمام شده و همه باید به سمت همدلی و همراهی و کمک کردن به حل مشکلات کشور حرکت کنیم. با این دعواها به جایی نمی رسیم، در این دعواها اصولگرایان ضرر می کنند و شکست می خوردند چون ما اصلاح طلبان مصمم هستیم که تا انتهای این مسیر و خط را با قدرت و قوت پیش برویم.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید