Performancing Metrics

از کتک کاری با مطهری تا شنیدن صدای مردم تهران | اتاق خبر
کد خبر: 322248
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1394 - 20:27
آنچه ملت به آن رای می دهند را باید محترم شمرد... مردم را فریب خورده و منفعل ندانیم ...

اتاق خبر - هرچند حادثه ی ضرب و شتم مطهری و برهم خوردن سخنرانی او و متعاقبا خسارت زدن به اتومبیل وکیل ایشان در شیراز اتفاق افتاد و قصه ی رای آوری مطهری در تهران، اما از آنجا که بنظر تمامی رویدادهای سیاسی آبشخوری در تهران دارند، شاید بتوان این موضوع را از این منظر نیز بررسی کنیم که :

عده ای در رسیدگی به این پرونده "آمر" و عده ای "مامور" معرفی شدند، که این موضوع نیز رسانه ای شده، رای هم توسط دادگاه صادر و مطهری نیز اعتراضی به آن نکرد، تا به قولی حکم قطعی شود. چند وقت بعد او پایه گذار لیست مستقلی با نام "صدای ملت" شده و نامزدی خود را برای انتخابات مجلس مطرح کرده و اتفاقا با رای بسیار بالایی نیز (تا امروز) از مدعیان اول ورود به مجلس دهم از حوزه ی تهران است.

قطعا حضور مردم مجددا همه چیز را ثابت کرد و آنها در این تمرین مدرن دموکراسی سخن خود را با بهترین و موثر ترین روش به صاحبان گوشهای سیاسی رساندند. اگر بپذیریم که مردم نمی دانند چه می کنند که خوب حرف دیگریست، اما اگر مردم در جمهوری که مزین به اسلام است رای می دهند و رای شان  صرفا برای انتخاب اصلح از دیدگاه خودشان هست (که هست) باید این خواسته را درست برداشت کنیم.

در کوران انتخابات و تبلیغات - که البته در ایران بجای حفظ اخلاق، رقبا و بخصوص افراطیان با تهمت زدن ها و بی اخلاقی ها دیگری را تخریب می کنند- یک مرتبه شایعه لیست انگلیسی مطرح شد! لیستی که اتفاقا از فیلتر شورای نگهبان هم رد شده بود، ولی باز هم هجمه ها به آن به قدری شد که ممکن بود در صورت عدم مدیریت، شاهد بروز حوادث انتخابات 88 می شدیم، شکر خدا که نشد، ولی این انتخاب علی الخصوص در تهران که انواع قومیت ها را در خود تچربه می کند نشان داد که مردم به دنبال آرامش، حفظ اخلاقیات، خروج از آنچه در این مدت بر آنها رفته است، امید، تعقل و تدبیر هستند.

پسا برجام را باید با فضای باز انتقادی تجربه کنیم. از فحاشی بترسیم و از نقد استقبال کنیم، انقلاب را مصادره ی شخصی و گروهی نکنیم، همه ی ما ایرانی هستیم، همه ی ما کشورمان را دوست داریم، معضلات را با هم حل کنیم، فرهنگ را بسازیم و با دنیا تعامل کنیم. امثال ظریف به ما آموختند گفتگو با مذاکره متفاوت است. نگذاریم بواسطه ی منافع زود گذر اقتصادی و مالی، هر بی اخلاقی و تخریبی در کشورمان به گفتمان غالب تبدیل شود.نگذاریم ... ملتی که تاریخ خود را نداند ناچار به تکرار آن خواهد بود...  

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید