Performancing Metrics

بی‌توجهی تولید کنندگان شیل به هشدار دبیر کل اوپک | اتاق خبر
کد خبر: 322252
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1394 - 20:48
پیشتر تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا قیمت ۷۰ دلار را مناسب عنوان کرده بودند که اکنون این رقم را به حدود ۴۰ دلار کاهش داده و اعلام کردند در صورت رسیدن نفت به ۴۰ دلار، به بازار جهانی بر می‌گردیم.

اتاق خبر: حدود یک سال پیش تولیدکنندگان نفت شیل اعلام کرده بودند که برای به صرفه بودن این نوع نفت، قیمت نفت در بازار جهانی باید به بیش از 60 دلار افزایش یابد، اما در حال حاضر به نظر می‌رسد این شرکت‌ها با توجه به کاهش شدید قیمت نفت طی ماه‌های گذشته، رقم مناسب برای سوددهی این نفت را به حدود 40 دلار کاهش داده و اعلام کرده‌اند درصورتی‌که قیمت نفت به بیش از 40 دلار برسد، دوباره به بازار برخواهند گشت.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ این پیام نشان می‌دهد که عقب‌نشینی این شرکت‌ها از تولید نفت و در نتیجه کاهش مازاد عرضه موجود در بازار جهانی انرژی بسیار زودتر از آنچه دیگر رقبا فکرش را می‌کردند به پایان خواهد رسید.

در حال حاضر شرکت کانتینتال ریسورسز با مدیریت میلیاردر آمریکایی هارولد هام، از آمادگی خود برای افزایش سرمایه‌گذاری در تولید نفت شیل در صورت رسیدن قیمت نفت آمریکا به بیش از 40 دلار خبر داده است که همین امر به افزایش 10 درصدی تولید نفت این شرکت در سال 2017 منجر خواهد شد.

از سوی دیگر شرکت رایوال ویتینگ پترولیوم یکی دیگر از شرکت‌های تولیدکننده نفت شیل در آمریکا در ایالت داکوتای شمالی اعلام کرده است تا پایان ماه مارس سال جاری، استخراج نفت را از چاه‌های جدید خود متوقف خواهد کرد، اما درصورتی‌که قیمت نفت آمریکا به 40 تا 45 دلار در هر بشکه برسد، بهره‌برداری از تعدادی از این چاه‌ها را مجدداً آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل این شرکت پیشتر و طی سال گذشته میلادی که این شرکت مشغول سرمایه‌گذاری بود، اعلام کرده بود درصورتی‌که قیمت نفت آمریکا به 70 دلار در هر بشکه افزایش یابد، تعداد دکل‌های نفتی خود را افزایش خواهد داد.

این‌گونه اظهارات تولیدکنندگان نفت شیل اگرچه به‌صورت محتاطانه‌ای ابراز شده‌اند، نشان می‌دهد چگونه کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در شرکت‌های تولیدکننده نفت شیل آمریکا توانسته است این نفت پرهزینه را به یکی از اصلی‌ترین نقش‌آفرینان بازار جهانی انرژی و همچنین رقیب اصلی اوپک تبدیل کند.

بنا به گفته جان هیلداف یکی از اعضای شرکت اگن کپیتال در حال حاضر نگرانی نسبت به بازگشت نفت شیل از افزایش قیمت نفت در بازار جهانی جلوگیری کرده است.

وی افزود: درصورتی‌که چشم‌انداز افزایش قابل‌توجه تقاضا و بهبود شرایط اقتصادی وجود داشته باشد، شرکت‌های تولیدکننده نفت شیل، تولید نفت خود را پیش از حتی رسیدن قیمت به حدود 40 دلار، افزایش خواهند داد.

علی‌رغم اینکه شرکت‌های نفتی در حال تجربه کردن بدترین کاهش قیمت نفت از دهه 1980 میلادی تاکنون هستند و این مسئله به بحران‌های شدید در تولید نفت شیل منجر شده است، از سوی دیگر همین امر باعث شده است این شرکت‌ها هزینه‌های تولید این نفت را کاهش داده و فناوری در حال توسعه شکست هیدرولیک را بیش از پیش توسعه دهند.

برای مثال شرکت HES که حدود 7 درصد از کل نفت داکوتای شمالی را استخراج می‌کند، توانسته است هزینه استخراج را در یکی از چاه‌های نفت خود 28 درصد کاهش دهد.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید