Performancing Metrics

چهارگوشه دنیا مشتری کالاهای کاشان | اتاق خبر
کد خبر: 322277
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1394 - 12:39
رئیس اتاق بازرگانی کاشان در گفت و گو با اتاق خبر اعلام کرد
رئیس اتاق بازرگانی کاشان: میزان صادرات غیرنفتی کشور شاید تغییرخاصی نداشته باشد اما به دلیل رکود داخلی و کاهش قیمت نفت، صادرکنندگان مجبور هستند که کالای خود را با قیمت کمتری عرضه کنند.

اتاق خبر- رئیس اتاق بازرگانی کاشان در مورد کاهش صادرات غیرنفتی دلیل این امر را کاهش ارزش کالاهای صادراتی از کشور دانست.
محمود تولایی رئیس اتاق بازرگانی کاشان در گفت و گو با اتاق خبر با اشاره به این نکته که میزان کاهش صادرات غیر نفتی کشور در پایان سال به طور دقیق معلوم می شود با تاکید بر کاهش ارزش کالاهای صادراتی ادامه داد: میزان صادرات غیرنفتی کشور شاید تغییرخاصی نداشته باشد اما به دلیل رکود داخلی و کاهش قیمت نفت، صادرکنندگان مجبور هستند که کالای خود را با قیمت کمتری عرضه کنند.
تولایی در مورد افت صادرات غیرنفتی به عراق گفت: مسائل امنیتی در این کشور اولویت بیشتری نسبت به مسائل دیگر دارد اما مهمترین دلیل کاهش درآمد های دولت عراق به دلیل کاهش قیمت نفت است. برای مثال به دلیل کاهش درآمدهای دولت عراق، بسیاری از ساخت و ساز ها و پروژه های عمرانی متوقف شده است و در نتیجه واردات مصالح ساختمانی از ایران کاهش پیدا کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی کاشان با اشاره به رکود اقتصادی در کشور عراق و لزوم جایگزینی کشورهای دیگر به جای این کشور، ادامه داد: اعتقاد من بر این است که جایگزین کردن کشور دیگر با عراق امکان پذیر نیست. زیرساخت های این کشور به تدریج در حال شکل گیری است و بزودی استاندارد های خود را در مورد واردات کالا خواهد داشت.
وی در مورد اقلام صادراتی کاشان و مقاصد صادراتی این منطقه گفت: صادرات این منطقه در حدود 127 نوع کالا است و 43 کشور مقاصد صادراتی این منطقه هستند. از اقلام مهم صادراتی این منطقه می توان به فرش، میله های چدنی، عرقیجات، کاشی، قالب های فلزی . کابل های مسی، ورق های فولادی، مواد غذایی و داروهای گیاهی است.
تولایی در مورد کشورهای مقصد صادرات غیرنفتی منطقه کاشان گفت: کشورهای مقصد تنوع زیادی دارند. کشورهای اروپایی مانند بریتانیا، قبرس، بلژیک، کشورهای آمریکای مرکزی مانند مکزیک و کشورهای آسیای مرکزی مانند قزاقستان، ازبکستان و حتی استرالیا از مشتریان کالاهای صادراتی کاشان هستند.

94105 ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید