Performancing Metrics

درخواست سوریه برای اعزام نیرو به عربستان | اتاق خبر
کد خبر: 322286
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1394 - 23:21
ایرنا نوشت: بشار جعفری گفت: سازمان ملل و کشورهای عربی و اسلامی نیز برای حمایت از شهروندان مظلوم قطیف به عربستان نیرو اعزام کنند.

اتاق خبر - بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در پاسخ به درخواست نماینده عربستان برای اعزام نیرو به سوریه پیشنهاد داد: سازمان ملل و کشورهای عربی و اسلامی نیز برای حمایت از شهروندان مظلوم قطیف به عربستان نیرو اعزام کنند.

شبکه خبری المنار امروز (دوشنبه) به نقل از سخنان بشار جعفری در مجمع سازمان ملل نوشت: نماینده عربستان از طرف کشورش و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواستار اعزام نیروی مشترک برای حفظ امنیت در سوریه شده است گویا که در سوریه دولتی و امنیتی نیست و گویا این کشور عضوی از سازمان ملل نیست که به نیروهای سعودی و شورای همکاری خلیج فارس نیاز داشته باشد تا امنیتش را تامین کنند.

جعفری افزود: کشورهایی که با حزن و اندوه از سوریه سخن می گویند خود در گیر جنگ های طائفه ای و مذهبی در درون کشور خود هستند و قادر نیستند امنیت خود را کنترل کنند و به هیچ کسی اجازه نمی دهند تا از دموکراسی و حقوق بشر سخن بگوید.
او افزود: کشور من با نام 'جمهوری عربی سوریه' نام گذاری شده نه جمهوری عربی اسدیه اما 'عرستان سعودی' با نام حاکمان آن که نام یک خانواده است نامگذاری شده و من امیدوارم مجبور نشوم از کلمات تندتری در این ارتباط استفاده کنم.

نماینده سوریه در سازمان ملل افزود: سوریه از اعلام رسمی وزیران خارجه عربستان و قطر مبنی بر مسلح کردن مخالفان سوریه متعجب نبوده و این امر جدیدی نیست چرا که از مدت ها قبل ادامه داشته ولی اکنون آشکارتر شده است و مقادیر زیادی از این سلاح ها که بیشترشان اسرائیلی هستند هنگام آزاد سازی شهرهای تحت اشغال سوریه از دست معارضان بدست آمده است.
بشار جعفری ضمن انتقاد از کمک های تسلیحاتی برخی کشورها از مخالفان مردم سوریه تاکید کرد: این اقدام به افزایش انهدام تاسیسات خدماتی، بهداشتی، خطوط انتقال نفت و گاز و افزایش کشته ها منجر شده است.

او در پایان گفت: کسی که خیر و آزادی و دموکراسی را برای مردم سوریه طلب می کند لازم است خودش قبل از همه در کشورش آزادی و دموکراسی را برقرار کند.
گروههای تروریستی از پنج سال قبل درگیری با دولت و مردم سوریه را با حمایت برخی کشورهای عربی و غربی آغاز کردند که تاکنون صدها هزار تن کشته و زخمی شده اند و میلیونها تن آواره شده اند.

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید