Performancing Metrics

نبود قانون"کپی رایت "مشکل بزرگ طراحان نرم افزار | اتاق خبر
کد خبر: 322319
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1394 - 11:45
مدیر یک شرکت نرم افزاری در گفت و گو با اتاق خبر تشریح کرد
حمیدرضا صدیقیان: در کشور قانون کپی رایت و رعایت حق مولف در کشور وجود دارد اما متاسفانه بوروکراسی موجود در این بخش باعث بروز مشکلات بسیاری می شود.

اتاق خبر- مدیر یک شرکت تهیه و توزیع نرم افزار های حسابداری بازار نرم افزار کشور را بسیار مستعد توصیف کرد.
حمیدرضا صدیقیان در گفت و گویی که با  اتاق خبر در با بیان اینکه شرکت های زیادی در کشور نیازمند برنامه های نرم افزاری مرتبط با حسابداری هستند ادامه داد: بسیاری از شرکت ها نیازمند این گونه نرم افزار ها برای توسعه و پیشبرد کارهای خود هستند و از طرفی دیگر نرم افزارهای متناسب برای کارهای تجاری که از کیفیت بالایی برخوردار باشند در بازار به ندرت پیدا می شوند.
صدیقیان در مورد رعایت نشدن قانون کپی رایت در کشور و مشکلات به وجود آمده در این میان برای شرکت های نرم افزاری از بوروکراسی اداری موجود در این زمینه انتقاد کرد و گفت: در کشور قانون کپی رایت و رعایت حق مولف در کشور وجود دارد اما متاسفانه بوروکراسی موجود در این بخش باعث بروز مشکلات بسیاری می شود.
این فعال بخش نرم افزار ادامه داد: برای بستن سایت های متخلف در این زمینه تلاش بسیاری می شود اما بوروکراسی اداری در روند شکایت از این سایت ها باعث می شود به نتیجه رسیدن شکایات تا شش ماه نیز به طول بیانجامد.
وی با ذکر مثالی از شکایت علیه یک وب سایت متخلف و مسدود کردن آن گفت: در این حالت به دلیل اینکه درآمد یک وب سایت با بسته شدن قطع می شود این کار به سرعت نتیجه داد و وب سایت متخلف فایل های مورد نظر را از وب سایت برداشت.
صدیقیان با دفاع از عرضه قانونی محصولات نرم افزاری به صورت قانونی در فضای مجازی ادامه داد: به هر حال نرم افزارها قابلیت فروش تجاری در فضای مجازی را دارند و حتی برخی از شرکت ها برخی از نرم افزار های تولیدی خود را به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می دهند.
وی آینده نرم افزارها را با توجه به نوپا بودن این صنعت در ایران را درخشان توصیف کرد و گفت: در صورتی که قوانین متناسب و حمایتی از این صنعت به اجرا گذاشته شوند می توان به آینده این صنعت در کشور امیدوار بود.

94105 ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید