Performancing Metrics

قانون مطبوعات همچنان نیازمند به‌روزرسانی است | اتاق خبر
کد خبر: 322364
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1394 - 05:06
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت: هرچند قانون مطبوعات در سال ۱۳۷۹ اصلاح و به‌روز شد اما همچنان نیازمند به‌روزرسانی است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، حسین شعبانی عصر یکشنبه در نشست جنبی نمایشگاه مطبوعات گلستان با موضوع «خطوط قرمز رسانه‌ها»، اظهار کرد: قانون مطبوعات باید با شفافیت شرایط، حدود و محدوده‌هایی را برای مطبوعات پیش‌بینی و ترسیم کند.

وی ابتدا به رسالت مطبوعات طبق قانون اشاره کرد و افزود: مبارزه با مظاهر فرهنگ استعماری، بالا بردن سطح معلومات مردم، پس برد اهداف قانون اساسی ازجمله رسالت‌های مطبوعات است که باید در قالب قانون اعمال شود.

وی ادامه داد: قانون‌گذار مطبوعات را به‌عنوان واسط بین مردم و مسئولان پذیرفته است و مطبوعات را به‌عنوان زبان گویای مردم و مسئولان تلقی کرده است.

وی بابیان اینکه بعضی از مطالب، گفتار و نوشتار در مطبوعات بنا به تفسیر انجام‌شده از سوی برخی از مقامات حاکمیتی با رسالت اصلی مطبوعات منافات داشته و جزو موارد ممنوعه تلقی می‌شود، متذکر شد: اگر مطبوعات به‌عنوان زبان گویای مردم و مسئولان، حدودش را بداند و هم سایرین با محدوده آزادی‌های این زبان آشنا باشند، بسیاری از مشکلات در این حوزه حل خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان با اشاره به اینکه هم‌اکنون تفاسیر متفاوتی از قوانین وجود دارد، اضافه کرد: می‌توان با تعیین خطوط قرمز و در نظر گرفتن مصالح نظام و جامعه به یک وحدت رویه در آن دست‌یافت.

شعبانی برگزاری نشست‌های فصلی و دوره‌ای با هیئت‌منصفه برای تلطیف کردن تفسیرهای قضایی و یا انتقال آن به خبرنگاران را در ایجاد وحدت رویه در تفاسیر قضایی در این حوزه مؤثر دانست و اضافه کرد: هم‌اکنون بیشترین آسیب از نداشتن تفسیر قضایی با وحدت رویه مشترک در بین قضات، متوجه خانه مطبوعات است.

وی خاطرنشان کرد: راستی گویی، داشتن منابع خبری موثق و مستندات کافی، حفظ مالکیت معنوی یک اثر و ... از دیگر خطوط قرمز در حوزه مطبوعات است.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید