Performancing Metrics

وزارت کشور هر نوع شکایت انتخاباتی را پیگیری خواهد کرد | اتاق خبر
کد خبر: 322382
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1394 - 13:09
رحمانی فضلی:
وزیر کشور با بیان اینکه، هر نوع شکایت و ادعایی را در زمینه انتخابات پیگیری خواهیم کرد، گفت: کسانی که اعتراض دارند باید مستندات لازم را برای ادعای خود داشته باشند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا افرادی اخیرا به نتایج انتخابات اعتراضی کرده اند یا خیر گفت: حق هرکسی است که اگر احساس می کند حقی از او ضایع شده است پیگیری کند.

وی افزود: شورای نگهبان با توجه به اختیارات قانونی به شکایات رسیدگی می کند و هیات اجرایی وزارت کشور آمادگی کامل دارد که هر نوع شکایتی و ادعایی را در این زمینه مورد بررسی قرار دهد.

وزیر کشور تصریح کرد: کسانی که اعتراض دارند باید مستندات لازم را برای ادعای خود داشته باشند اما اگر موارد اعتراض آنها اتهام باشد اعاده حیثیت برای مقابل وجود دارد.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه واکنش شما به طرح مسئله انگلیسی بودن برخی لیست های انتخاباتی چیست گفت: ما همه کسانی که در مسیر قانونی اقدام به حضور و مشارکت در انتخابات می کنند در چارچوب نظام محق می دانیم و اگر کسانی که متهم به رابطه نامناسب با کشورهای مختلف هستند را دستگاه های مسئول باید مورد رسیدگی قرار بدهند.

وی تاکید کرد: نمی توانیم قطب بندی جدید سیاسی در جامعه ایجاد کنیم و این قطب بندی باعث انشقاق و درگیری های بیهوده باشد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فشاری از سوی برخی نهادها درباره اعلام نتایج انتخابات به کشور وارد شده است یا خیر گفت: هیچ فشاری بر ما وارد نشده است چراکه اصولا بنده فشار پذیر نیستم و اگر کسی به من فشاری وارد کند بنده عکس آن را عمل خواهم کرد. من یک بار هم در طول فرآیند برگزاری و اعلام نتایج انتخابات با افراد مختلف هیچ تماسی نگرفتم.

رحمانی فضلی ادامه داد: از ساعت اولیه صبح تا نیمه شب تمام نقاط کشور را از سیستم ها کنترل کردیم و هر نوع اطلاعی اول به بنده می رسید و ما هر نوع دستکاری و دخالت احتمالی را می توانستیم مشاهده کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه برخی افراد قبل و پس از انتخابات مرتب تماس می‌گرفتند و اعلام نگرانی می‌کردند، گفت: ما به این ابراز نگرانی‌ها رسیدگی می‌کردیم و در جریان برگزاری انتخابات ۶۰ هزار بازرس داشتیم.

وی گفت: عده‌ای قبل از انتخابات از برخی شائبه‌ها مبنی بر اعمال نظر و دخالت برخی نهادها اظهار نگرانی می‌کردند اما هیچ نهادی از جمله نهادهای نظامی درانتخابات دخالت نداشتند. اگر نهادهای نظامی می‌خواستند دخالت کنند، نباید این جنس از افراد انتخاب می‌شدند.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا تقسیم‌بندی از جناح‌های سیاسی کشور که در انتخابات فعلی به مجلس راه پیدا کردند دارید یا خیر؟ گفت: ما از روز اول همه نامزدها را به سه دسته اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدالی مستقل تقسیم‌بندی کردیم و آمار این تقسیم‌بندی‌ها و طیف‌ها را داریم.

وزیر کشور افزود: البته دسته‌بندی‌هایی در رسانه‌ها منتشر شده است که خیلی دقیق نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا کسی خواستار برگزاری جشن انتخاباتی در خیابان‌ها شده است یا خیر؟ گفت: برگزاری هیچ جشنی به ما اعلام نشده است و هر جریان و گروهی بخواهد جشن برگزار کند باید ابتدا از وزارت کشور اجازه بگیرد.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد از طریق صندوق‌های سیار در انتخابات شرکت کرده‌اند یا خیر؟ گفت: دو نفر بودند که رأی دادند و یک نفر هم به دلیل اینکه وقت تمام شده بود، رأی نداد.

وزیر کشور در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا شما در جریان شمارش آرا سفری به مشهد داشته‌اید یا خیر؟ گفت: بنده در این مدت توفیق سفر به مشهد را نداشتم و شاید اهل دل و شهود، روح مرا را در آنجا دیده‌اند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اخیرا شائبه جابجایی برخی استانداران قبل از انتخابات پیش آمده بود، گفت: من اگر شب انتخابات هم متوجه شوم فردی صلاحیت فرمانداری یا استانداری را ندارد، آن را عزل می‌کنم و طی این روزها خیلی از مدیران را در حوزه‌های مختلف جابجا کردیم، بنابراین این مسئله زمان نمی‌شناسد.

رحمانی‌فضلی افزود: البته بنای ما این است که در شرایط خاص این کار را نکنیم ولی اگر لازم باشد این اتفاق می‌افتد.

وزیر کشور در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چرا از افراد جوان در مدیران خود استفاده نکرده‌اید؟ گفت: استانداران ما هم از لحاظ دل، جوان، از لحاظ فکر، غنی و از نظر توان، افراد پرتوانی هستند و جوان‌ترین همه آنها، خود بنده هستم.

وزیر کشور تصریح کرد: من در این مدت یک بار هم با افراد و نهادهای مختلف تماس نگرفتم و با همه افراد حتی دوستان نزدیکم که ظن آن می رفت در تماس تلفنی و ملاقات با من، مسئله ای را مطرح کنند که در بیرون برداشت فشار به وزارت کشور بشود، ارتباط برقرار نکردم و اجازه ملاقات هم ندادم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه انتخابات کاملا سالم و قانونی بود، اظهار کرد: نتایج، سالم بودن انتخابات را مشخص می کند. به عنوان مثال رئیس جمهور که رئیس بنده هم هستند در انتخابات خبرگان نفر سوم می شود بنابراین هیچ گونه دخالتی در انتخابات نبوده است و ما به عنوان صیانت کنندگان رای مردم هرگونه دخالتی را گناه می دانیم.

وی تاکید کرد: برخی افراد در جریان برگزاری انتخابات از شهرستانها تماس می گرفتند و از برخی دخالت ها اظهار نگرانی می کردند که ما به همه این اعتراضات رسیدگی می کردیم.

وزیر کشور افزود: ما در همه شعبه ها بازرس و نماینده فرماندار داشتیم و حدود ۶۰ هزار بازرس برای کل انتخابات در نظر گرفتیم.

رحمانی فضلی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه نحوه تعامل مجلس دهم با دولت را چطور ارزیابی می کنید، خاطرنشان کرد: وظیفه دولت تعامل مثبت با مجالس است زیرا اگر تعاملی با مجلس نداشته باشیم کار دولت پیش نخواهد رفت و از طرفی، مجلس هم به تعامل با دولت نیازمند است زیرا قوانینی که تصویب می کند را باید دولت اجرایی کند.

وی تاکید کرد: از طرف دولت یقینا تمام امکانات برای اجرای قوانین مهیا خواهد شد و همه ارتباطات برای این است که بتوانیم یک تعامل مثبت و همکاری فزاینده با مجلس دهم داشته باشیم.

وزیر کشور در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه دلیل منصرف شدن آیت الله هاشمی از بازدید از ستاد انتخابات کشور چه بوده است، گفت: بعد از اینکه آقای هاشمی از این مسیر تشریف می بردند من در اتاقم بودم که گفتند ایشان می خواهد به ستاد انتخابات تشریف بیاورند ولی نیامدند و من دلیل آن را نمی دانم که آیا قصد داشتند به طور قطع تشریف بیاورند یا خیر.

وی گفت: در وزارت کشور، این مسئله پیچید که آقای هاشمی می خواهد از ستاد انتخابات کشور بازدید کند و من به دلیل آنکه مشغله داشتم به آقای مقیمی گفتم که اگر ایشان تشریف آوردند حتما در خدمتشان باشید.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی در خصوص کم بودن تعداد شعب سیار اظهار کرد: بنای ما بر این بود که به اندازه مورد نیاز از شعب سیار استفاده کنیم زیرا شعب سیار همیشه و در همه انتخابات ها محل شبهه است زیرا جابجا می شود و افرادی که بالای سر آن هستند خسته می شوند.

وی ادامه داد: ما در این دوره گفتیم صندوق های شعب سیار را داخل اتوبوس ببرند و همه افراد ناظر و اجرایی با هم داخل اتوبوس بنشینند تا یک وقت کسی نگاه چپ به صندوق ها نیاندازد.

وزیر کشور در پایان تاکید کرد: مردم همه برای انتخابات به صحنه آمدند و رای ملت به گفتمان، عملکرد و حامیان کاندیداها بود و در تهران با واقعیتی روبرو هستیم که یک گفتمان و هواداران آنها در انتخابات موفق شدند اما اصل بر این است که همه ما در خدمات انقلاب و مردم باشیم.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید