Performancing Metrics

بررسی DS 5 New: لوکس سیتروئن در خاک ایران! | اتاق خبر
کد خبر: 322484
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1394 - 07:30
سیتروئن، شرکت خودروسازی فرانسوی است که امروزه شرکت تابعه‌ای از گروه پژو سیتروئن محسوب می‌شود. شرکت سیتروئن در سال ۱۹۱۹ توسط آندره سیتروئن تاسیس شد.

اتاق خبر - این شرکت اولین خودروساز خارج از ایالات متحده آمریکا بود که به‌طور انبوه اتومبیل تولید کرد و اقدام به راه‌اندازی شبکه مدرن فروش و خدمات پس از فروش خودرو نمود.

هشت سال بعد از تاسیس، سیتروئن به بزرگترین خودروساز اروپا و چهارمین خودروساز بزرگ جهان تبدیل شد. در سال ۱۹۷۴، شرکت پژو ۳۸.۲٪ درصد از سهام سیتروئن را خریداری کرد و خودروسازی پژو سیتروئن در ۱۹۷۶ با کمک و حمایت دولت فرانسه تشکیل گردید. شرکت سیتروئن در سال ۲۰۰۹ به مناسبت نودمین سالگرد تاسیس خود، از خودروی جدیدی بنام سیتروئن DS3 رونمایی کرد که آغازگر سری لوکسی از خودروها با مدل DS بود. این شرکت در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ نیز بترتیب سیتروئن DS4 و سیتروئن DS5 را به بازار عرضه نمود.

سیتروئن DS5
به‌ تازگی شرکت آتی‌موتور پویا به عنوان زیر مجموعه‌ای از گروه مدیریت سرمایه آرین پس از انجام مذاکرات مربوطه حق انحصار واردات و توزیع محصولات کمپانی DS در ایران را اخذ نمود. اولین نمایشگاه مرکزی DS با نام خانه دی اس تهران واقع در بلوار اندرزگو رو‌به‌روی بلوار کاوه قرار دارد.

خانه دی اس تهران
به همین بهانه و برای آشنایی بیشتر شما خوانندگان عزیز تصمیم گرفتیم به معرفی و بررسی محصول جدید این کمپانی با نام DS 5 New بپردازیم که به دلیل ورود به بازار کشورمان، به طور حتم علاقه‌مندان زیادی را نیز به سمت خودش جلب خواهد کرد. پس با چرخان و بررسی این لوکس فرانسوی همراه باشید.

دی اس ۵
اگر فقط و فقط سیمای خودرو برای شما مهم است DS 5 New به احتمال فراوان همان‌ چیزی خواهد بود که دل شما آن را طلب می‌نمود. به نظر می‌رسد هنوز هم هاچ‌بک‌ها می‌توانند مدرن و دل‌ربا باشند. البته این هاچ‌بک از نوع بیزینس کلاس است که مورد استفاده روزمره تجار، سیاسیون و مدیران عمدتا اروپایی قرار می‌گیرد. می‌توان گفت این خودرو ترکیبی از یک هاچ‌بک، استیشن و نیز شوتینگ بریک است.

دی اس ۵
در نمای جلویی چراغ‌ها سیمایی تهاجمی و جسورانه را برای این خودرو به ارمغان می‌آورند. جلو پنجره پس‌زمینه مشکی دارد و دور‌تادور آن را نوار‌های ضخیم کرومی احاطه کرده و در میانه آن لوگو DS به خودرو هویت بخشیده است. چهره خودرو در عین پیچیدگی، تجسمی از حس کاملا نوین القا می‌کند. از دیگر خصائص منحصر‌به‌فرد سیما‌ی خودرو یک زه کرومی است که از چراغ‌های جلو تا شیشه جلو امتداد یافته و نمایی زیباشناسانه را به خصوص در رنگ‌های تیره این خودرو مهیا نموده است.

دی اس ۵

در قسمت عقب چراغ‌ها هم‌سو با جلو حالت جسورانه و خوش‌ترکیبی داشته و طراحی عقب خودرو به خصوص سپر‌ها به گونه‌ای است که پهن و عضلانی وانمود می‌کند. به علاوه اگزوز‌های دوبل چند ضلعی نمایی اسپورت را برای این خودرو به ارمغان آورده است. در مجموع طراحی این خودرو در دیدگان رهگذران، اشرافی و خاص نقش می‌بندد و به وضوح خود را از دیگر‌ هاچ‌بک‌های معمولی متمایز خواهد کرد.

سیتروئن ds5

کابین با الهام از طراحی سیستم‌های هوافضا همانند سقف کاکپیت، نمایشگر هد-آپ رنگی و کلید‌های مشابه هواپیما تخیل هرکس را به پرواز در می‌آورد. DS از تعاریف لوکس ب‌ام‌و، پورشه و مرسدس بنز تبعیت نکرده و نسخه‌ای خاص و البته چشم‌نواز است که فقط و فقط به سیتروئن تعلق دارد.

سیتروئن ds5

 کابین فضایی زیبا، آرام و راحت را فراهم و چیدمان و آرگونومی، بسیار دقیق و کامل طراحی شده است. قطعات کرومی صیغلی و درخشان در جای‌جای آن به چشم می‌خورند و نیز در طرفی دیگر ساعتی آنالوگ خودنمایی می‌کند. حقیقتش ما که سوار DS 5 New نشدیم اما کسانی که سوار شده‌اند ( به نقل از سایت معتبر carbuyer بریتانیا ) به ظاهر شیک و کیفیت بالای متریال استفاده شده مهر تایید زده‌ و تنها نکته منفی را فضای نسبتا محدود سر در عقب دانسته است. کنسول این خودرو مجهز به یک صفحه نمایش ۷ اینچی تبلت مانند با قابلیت پخش فایل‌های تصویری که مجهز به USB و AUX بوده و شما می‌توانید از سیستم ناوبری و رادیو دیجیتال DAB+ آن استفاده کنید. علاوه بر این‌ها کابین این خودروی لوکس به سامانه MYDS که اپ های کاربردی اندروید و ios را در خود جای داده مجهز است.

دی اس ۵
بر روی سقف DS 5 کنترل‌های متعددی جای گرفته‌ و وجود سه سانروف مجزا می‌تواند لذت سواری را دوچندان کند.

سیتروئن DS5
در طراحی صندلی‌ها دقت فراوانی شده و از سه کیفیت متفاوت از چرم برای آن‌ها استفاده شده است. لوکس‌ترین مدل طرح نیمه آنیلین و خاص‌ترین مدل طرح بند‌ساعت نام دارد.

سیتروئن DS5
نسخه‌ای که قرار است وارد کشورمان شود از نوع بنزینی و یک نمونه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر در تیپ THP۱۶۰ با قدرت ۱۶۵ اسب‌بخار نام‌برده شده است. این پیشرانه هشت‌بار نامزد بهترین مدل سال انتخاب شده و با همکاری ب‌ام‌و توسعه یافته است. گشتاور تولیدی این موتور ۲۴۰ نیوتن بر متر بوده و ظاهرا تا حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت هم می‌توان بر رویش حساب باز کرد.

سیتروئن ds5

گنجایش مخزن سوخت این خودرو ۶۰ لیتر است و در ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند. قدرت توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک از برند پرچمدار Aisin AW به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. لازم به ذکر است این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۶ بهره می‌برد.
دی اس ۵

برخی از تجهیزات جالب به همراه این اتومبیل عرضه می‌شوند که عبارتند از: ساعت آنالوگ، گرم‌کن و ماساژور صندلی، فرمان الکتریکی حساس به سرعت، کروز کنترل محدود کننده سرعت و سیستم استارت استاپ. گل سرسبد این امکانات جالب سیستم ورود و استارت هنزفیری است. DS 5 New حضور شما را در حین نزدیک شدن به خودرو شناسایی کرده و برای بازکردن خودرو تنها کافیست دستتان را پشت دستگیره درب‌ها قرار دهید و برای استارت زدن تنها دکمه استارت را فشار دهید.

DS5-1~01
به‌طور کلی DS 5 New خودرویی جذاب، لوکس، منحصر‌به‌فرد و با وقار ارزیابی می‌شود اما بدون شک وظیفه بسیار دشواری را برای این کمپانی و آن هم در یک کشوری که لوکس سواران میل افراطی به برند‌های ژرمنی دارند پیش‌رو خواهد داشت. قیمت این خودروی فرانسوی در بازار‌های داخلی حدود ۲۰۷ میلیون تومان است. با توجه به اینکه  DS 5 New تلفیقی از ظرافت و تکنولوژی بوده می‌توان انتظار هماوردی و رقابتی تنگاتنگ را با خودروهای رده بالای کره‌ای، تویوتا راو ۴، کمری و محصولات ولوو و اوپل داشت.

منبع: چرخان

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید