Performancing Metrics

اینترنت بیمار کشور در انتظار گوشه چشم برجام | اتاق خبر
کد خبر: 322530
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1394 - 16:45
برخورداری از اینترنت پرسرعت که بتواند در کوتاهترین زمان نیاز کاربران مختلف را برآورده سازد، هنوز آرزویی دست نیافتنی در کشورمان است.

اتاق خبر: اینترنت بیمار و رنجور کشور پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در انتظار نیم نگاه مسئولان امر است تا جانی تازه کند و با قدرت و سرعت بالا در خدمت صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و تمام بخش های اقتصادی، فرهنگی و... کشور برای رونق فعالیت و تعامل قرار گیرد.

بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ برخورداری از اینترنت پرسرعت که بتواند در کوتاهترین زمان نیاز کاربران مختلف را برآورده سازد، هنوز آرزویی دست نیافتنی در کشورمان است.
گرچه وضعیت شبکه اینترنت کشور از دوسال و اندی پیش با روی کارآمدن دولت یازدهم بهبود نسبی یافته است اما هنوز با میانگین سطح جهانی آن فاصله زیادی دارد.
براساس اطلاعات منتشره، کشور کره جنوبی با دارا بودن سرعت 22.2 مگابایت بر ثانیه نخستین کشور دنیا در طبقه بندی سرعت اینترنت قرار دارد و پس از آن هنگ کنگ با 16.8 مگابایت برثانیه در جایگاه دوم است. کشور آلمان برنامه دارد تا سال 2018 (دو سال دیگر) برای شهروندانش اینترنت با پهنای باند 50 مگابایت برثانیه آماده کند.
در رده ضعیف ترین کشورها از نظر سرعت اینترنت، لیبی با سرعت اینترنت کمتر از 256 کیلوبایت قرار دارد. سرعت اینترنت در ایران نیز با تلاش دولت تدبیر و امید به 262 کیلوبایت رسیده است.
با تلاش های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در 30 ماه گذشته برای بهبود وضعیت دسترسی مردم به اینترنت ، اما همچنان مردم و به ویژه قشر تحصیل کرده و جوان و دانشگاهی کشور گله مند هستند.
چندی پیش «حمید ضیایی پرور» استاد دانشگاه و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشستی که خبرنگاران با مدیران روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتند با گلایه از کندی سرعت اینترنت گفته بود: من به شخصه خجالت می کشم وقتی جی میلم در حال بارگذاری صفحه اول ایمیلم است و به دلیل تشخیص کندی سرعت اینترنت، پیشنهاد می دهد از نسخه HTML این سرویس که برای سرعت پایین طراحی شده است، استفاده کنم.
وی امید داشت دولتمردان کشور و متولیان امر در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اکنون و پس از گذشت 22 سال از ورود اینترنت به ایران به کاربران احترام گذاشته و پای خود را از روی کابل اینترنت بردارند!
شکایت از سرعت لاک پشتی اینترنت تنها محدود به حرف های درگوشی و زیرپوستی نیست بلکه کار به شبکه های اجتماعی هم رسیده است. حتی جوانانی که به صفحات اجتماعی «محمود واعظی» وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات دسترسی دارند گلایه های خود را در باره سرعت به وی منعکس می کنند.
مراجعه به تارنماهای علمی برای کسب و اطلاع از آخرین دستاوردها زمان زیادی را از کاربران ایرانی می برد. باید مدت ها منتظر بمانند تا صفحه مورد نظر باز شود و بتوانند مطلب خود را مطالعه کنند.
اکنون ملت ایران با شرایط تازه ای در عرصه بین الملل مواجه شده و با تدبیر مردان هسته ای دولت تدبیر و امید درهای بسته شده جهان برروی مردم ایران باز شده و فضایی دیگرگون فراروی نهاده و مطالبه مردم را برای برخوداری از اینترنتی پرسرعت دو برابر کرده است.
شرایط تازه ایران ، ورود فناوری های جدیدتر را نوید می دهد تا مردم با بهره گیری از آنها بتوانند تحولی در زندگی و کسب و کار خود رقم بزنند و یکی از لازمه های این تحول استفاده از اینترنت باسرعت مناسب است. حتی متولیان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جوانان را تشویق می کنند به سمت کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت بروند.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از این گفته بود ایجاد اشتغال از طریق بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) اولویت جدی دولت است.
وی خاطر نشان کرده بود بخش فاوا توانایی آن را دارد با کمترین میزان سرمایه گذاری بیشترین شغل را ایجاد کند لذا دولت در پیگیری ایجاد شغل از این بخش مصمم است.
ایجاد اشتغال از طریق بخش فاوا مستلزم داشتن اینترنتی با سرعت است تا در کوتاه ترین زمان ممکن نیازهای فعالان را برطرف سازد و گرنه با سرعت کنونی بسیاری عطای فعالیت را در این بخش به لقایش خواهند بخشید.
واعظی پس از اجرایی شده برجام گفت ، این اتفاق با تدبیر و مدیریت صحیح و کار آمد، فصل نوینی را در کلیه زمینه های سیاسی، اقتصادی، صنعتی و بازرگانی فرا روی کشورمان درجهت کاهش هزینه های زائد قرار داده است.
'در این بین فناوری اطلاعات و ارتباطات جایگاه ویژه ای می یابد و می تواند به عنوان عامل و زیر ساخت این تحول به کار گرفته شود. این فناوری تنها بخشی بوده که در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیشترین رشد را به صورت مداوم تجربه کرده است.'
بنابر این در شرایطی که دولت با برنامه های تحول اقتصادی اهداف کاهش تورم و دستیابی به رشد اقتصادی را محقق کرده است ، فراهم کردن شبکه کارآمد اینترنت در کشور می تواند فعالان را در تمام حوزه ها در مسیر پیشرفت و شکوفایی ایران اسلامی قرار دهد.

94109

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید