Performancing Metrics

بهای سوخت در پاکستان برای دومین بار در یک ماه اخیر کاهش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 322531
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1394 - 16:51
نخست وزیر پاکستان رسما کاهش جدید قیمت سوخت در این کشور را ابلاغ کرد و نرخ های جدید، از امروز سه شنبه، اول ماه مارس، در جایگاه های توزیع سوخت در سراسر این کشور لازم الاجرا است.

 

اتاق خبر: بنزین از امروز با هشت و 48 صدم روپیه کاهش در هر لیتر، با قیمت 62 روپیه و 77 صدم و گازوئیل نیز با چهار روپیه و 67 صدم کاهش در هر لیتر، به مبلغ 71 روپیه و 12 صدم روپیه به مصرف کنندگان عرضه می شود.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ قیمت بنزین در پاکستان تا روز گذشته 71.25 روپیه معادل حدود 72 صدم یک دلار آمریکا و بهای گازوئیل نیز حدود 75.79 روپیه معادل حدود 77 صدم یک دلار آمریکا بود. دقیقا یک ماه پیش نیز بهای سوخت در پاکستان کاهش یافته بود.
پاکستان جزو کشورهای وارد کننده سوخت محسوب می شود و بهای سوخت در این کشور با توجه به نوسانات قیمت جهانی نفت، تغییر می کند.
بر این اساس، قیمت سوخت گاز سی.ان.جی نیز شش روپیه به ازای هر کیلو کاهش یافت.
در چند ماه اخیر و به ویژه در یک ماه گذشته انتقادهای داخلی زیادی به دولت پاکستان به دلیل عدم تمایل آن به کاهش بهای سوخت به رغم کاهش قیمت جهانی نفت مطرح شد و در اول ماه فوریه سرانجام دولت پذیرفت که بهای سوخت (بنزین) را به میزان پنج روپیه در هر لیتر کاهش دهد.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید