Performancing Metrics

رزمایش بزرگ روسیه در دریای خزر | اتاق خبر
کد خبر: 322606
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1394 - 21:41
ایسنا نوشت: وزرات دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای از تصمیم این کشور برای انجام یک مانور نظامی بزرگ در دریای خزر خبر داد. قرار است در این مانور بیش از۵۰ فروند کشتی نظامی ارتش روسیه شرکت کنند.

اتاق خبر - به نقل از دویچه‌وله آلمان، در بیانیه وزرات دفاع روسیه اعلام شده که مقدمات برگزاری مانور نظامی در دریای خزر به پایان رسیده و کشتی‌های جنگی روسیه مستقر در این دریا برای عملیات نظامی آماده می‌شوند.

وزرات دفاع روسیه اعلام کرده است که در رزمایش بزرگ دریای خزر انواع تکنیک‌های نظامی از جمله پرتاب موشک و تیراندازی به سوی اهداف زمینی، دریایی و هوایی تمرین می‌شود.

برگزاری رزمایش ارتش روسیه در دریای خزر با توجه به عملیات جنگی این کشور در سوریه اهمیت دارد. ارتش روسیه برای نخستین بار ۷ اکتبر ۲۰۱۵ از دریای خزر ۲۶ موشک کروز در حمایت از ارتش سوریه شلیک کرد. این موشک‌ها از روی ۴ ناو‌ جنگی روسیه در خزر شلیک شدند و از بالای خاک ایران عبور کردند.

کارشناسان می‌گویند در دریای خزر بیش از ۲۰۰ ناو جنگی مستقر است.

دریای خزر بین روسیه، ایران، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان مشترک است و هنوز رژیم حقوقی و مرزهای آبی آن مشخص نشده است. با توجه به لاینحل ماندن رژیم حقوقی دریای خزر کارشناسان امور این دریا بهره‌برداری نظامی از خزر را مانعی جدید برای تعیین رژیم حقوقی آن می‌دانند.

روسیه و ایران در دریای خزر صاحب نیروی دریایی هستند. ۳ کشور دیگر ساحلی خزر (ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان) در دو دهه استقلال خود در پی تاسیس نیروی دریایی برآمده‌اند.

همسوئی و نزدیکی مواضع ایران و روسیه در بحران سوریه سبب شده است که هر دو کشور در امور خزر نیز همکاری‌های خود را گسترش دهند.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید