Performancing Metrics

فنلاند در طرح کاهش تلفات آب و برق ایران مشارکت می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 322615
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1394 - 22:14
قائم مقام وزیر نیرو خواستار مشارکت تکنولوژیکی و سرمایه‌گذاری فنلاند در طرح‌های کاهش تلفات آب و برق ایران شد که که این پیشنهاد با استقبال فنلاندی‌ها روبرو شد.

اتاق خبر: ستار محمودي در ديدار با «کيمو تيليکاينن» وزير محيط زيست فنلاند با بيان اينکه ایران آماده همکاري با فنلاند برای اجرای طرح‌های مشترک آب و برق در سایر کشورهای جهان است، گفت: هم اکنون ظرفيت کارشناسي و تحقيق و پژوهش اين فرصت را فراهم کرده تا با کشورهاي پيشرفته جهان تبادل انديشه و اطلاعات نماييم تا ضمن توسعه صنايع خود، بتوانيم به‌طور مشترک در کشورهاي ثالث همکاري داشته باشيم.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ قائم‌مقام وزير نيرو با اعلام اینکه هم اکنون وزارت نيرو از توان کارشناسي و تحقيقاتي و پژوهشي خوبي در منطقه برخوردار است، تصریح کرد: از این رو آماده همکاري در زمينه‌ تغيير اقليم، مديريت منابع آب، روش‌هاي جمع‌آوري و تصفيه فاضلاب، کاهش آلاينده‌هاي دي‌اکسيد کربن، انرژي‌هاي خورشيدي، بادي، زمين‌گرمايي و بيوزيستي با کشورهاي پيشرفته جهان است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۹۹.۵ درصد جمعيت شهري از آب آشاميدني با شبکه‌هاي مدرن و ۱۰۰ درصد جمعيت شهري از نعمت برق برخوردارند، اظهار داشت: مسائل مربوط به آب و برق به‌طور مشخص با محيط زيست آميخته شده و وزارت نيرو نيز در اين راستا به‌شدت در پروژه‌هاي خود بر حفظ محيط زيست تاکید دارد.

وي با اشاره به اينکه علاقمند هستيم تا از توانايي و تجربيات فنلاند در زمينه‌هاي کاهش تلفات انرژي، کاهش ميزان تلفات آب و افزايش ميزان بهره‌وري آب استفاده کنيم، بیان کرد: از سرمايه‌گذاري دانش و تکنولوژي کشور فنلاند استقبال مي‌کنيم و اميدواريم بتوانيم ضمن باز کردن مسيرهاي کاري، همکاري‌هاي متقابلي را به‌صورت مشترک در زمينه‌هاي مختلف تجربه کنيم.

«کيمو تيليکاينن» وزير محيط زيست فنلاند هم در حاشیه این دیدار با بیان اینکه فنلاند از نظر فناوري‌هاي پاک و مدرن در عرصه جهاني جزو کشورهاي پيشتاز است و تمايل دارد در اين زمينه، با ايران به‌صورت مشترک همکاري داشته باشد، گفت: از سال ۲۰۰۶ میلادی به بخش فناوري‌هاي پاک، يک ميليارد يورو اعتبار اختصاص داده‌ايم و در بودجه جديد نيز ۳۰۰ ميليون يورو براي انرژي‌هاي پاک و زيست محيطي در طول سه سال اختصاص يافته است.

این عضو کابینه دولت هلسینکی با یادآوری اینکه برنامه فنلاند اين است تا سال ۲۰۲۰ میلادی به هدف‌گذاري‌هاي خود در زمينه‌هاي فناوري‌هاي آب، ارتقای بهره‌وري انرژي و توليد انرژي از زباله دست یابد، خاطرنشان کرد: آمادگي داريم تا در زمينه‌هاي جامع آب، توسعه مديريت آب، انرژي‌هاي تجديدپذير و زمین‌گرمایی براي اماکن مسکوني، فروشگاه‌ها و مراکز عمومي و کاهش آلاينده‌هاي دي اکسيد کربن با شرکت‌هاي ايراني همکاري‌هاي داشته باشيم.  

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید