Performancing Metrics

زیمنس به مپنا تکنولوژی روز می‌دهد | اتاق خبر
کد خبر: 322637
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1394 - 23:53
در سفر وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مپنا به آلمان، توافقنامه انتقال تکنولوژی توربین‌های کلاس اف با شرکت زیمنس آلمان به امضا خواهد رسید.

اتاق خبر: ارتقای راندمان نیروگاه‌های حرارتی یکی از برنامه های اصلی وزارت نیرو در برنامه ششم توسعه و چشم انداز 1404 است. در این راستا وزارت نیرو با محور قرار دادن سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی با مشارکت شرکت های بزرگ داخلی درصدد است تا دانش و تکنولوژی روز جهان را در تجهیزات نیروگاهی داخلی سازی کرده و با استفاده از توان ساخت داخل بر مبنای نگاهی درون زا و برون گرا، فعالیت های صنعت نیروگاهی ایران را در بازارهای داخلی و بین المللی بیش از پیش گسترش دهد.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ از آنجایی که دستیابی به تکنولوژی تولید توربین های کلاس F بعنوان یکی از اهداف کلان گروه مپنا مطرح بوده و بنا دارد این کلاس جدید از توربین را به سبد محصولات کشور اضافه کند، وزارت نیرو با شرکت مپنا به عنوان یکی از بازوهای خصوصی صنعت نیروگاهی ایران همگام شده و قرار است در نشستی با حضور "حمید چیت چیان" وزیر نیروی ایران، "زیگمار گابریل"معاون صدر اعظم و وزیر امور اقتصادی و انرژی آلمان و همچنین مدیران عامل دو شرکت مپنا و زیمنس که در شهر برلین کشور آلمان برگزار خواهد شد، توافقنامه ای به منظور انتقال تکنولوژی توربین های کلاس F شرکت زیمنس، با نام تجاری SGT5-4000Fبه امضا برسد.

شرکت مپنا در دو سال گذشته برای نیل به هدف دستیابی به تکنولوژی روز جهان در تولید توربین های کلاس اف ، مذاکرات متعددی با شرکت زیمنس داشته است و اکنون با توجه به امکانات و تجهیزات موجود مپنا زیرساختهای لازم برای تولید این توربین در ایران فراهم است و برنامه ریزی شده تا تمامی مراحل ساخت این توربین در شرکت توگا و پرتو ظرف پنج سال آینده به انجام برسد.

توربین SGT5-4000F از زمره مدرن ترین و مطمئن ترین توربین های گازی کلاس اف در دنیاست. این توربین قادر است در شرایط ایزو توان 307 مگاوات با راندمان حرارتی 40.1 درصد را تولید نماید و میزان ناکس و CO حاصل از کارکرد آن با سوخت گاز به ترتیب 25 و 80 PPM می باشد که با الزامات زیست محیطی بین المللی مطابقت دارد. در صورت بکارگیری در سیکل ترکیبی می توان به راندمان 59 درصد دست پیدا کرد که فاصله اندکی با راندمان سیکل ترکیبی توربین های بزرگ کلاس H دارد.

94109

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید