Performancing Metrics

۷۵ درصد گلزار شهدای لرستان ساماندهی شد | اتاق خبر
کد خبر: 322665
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1394 - 02:17
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان از ساماندهی ۷۵ درصد گلزارهای شهدا در لرستان خبر داد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، مراد روشنی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران به وجود شش هزار و ۳۱۴ شهید در لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد شهدای دانشجو ۱۱۰، تعداد شهدای روحانی ۵۵، تعداد شهدای دانش آموز ۹۰۷ و تعداد شهدای زن استان ۴۴۰ نفر است.

وی با بیان اینکه تا کنون در لرستان یک کتاب در مورد شهدا که مورد تقریظ رهبری باشد چاپ نشده است، عنوان کرد: درست است که در این زمینه کارهای زیادی در استان صورت گرفته ولی نوشتن کتاب در مورد شهدا باید با قلم برجسته تری نوشته شود لذا باید از افراد توانمند برای ورود به این بخش دعوت شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان از بهره برداری مرکز توان بخشی جانبازان استان در اوایل سال ۹۵ خبر داد و گفت: بخش های فرهنگی و ورزشی این مرکز نیز تکمیل شده و استخر آن در حال آبگیری است.

روشنی در خصوص رفع مشکلات بیمه ای و پرداخت نشدن مطالبات خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران بیان داشت: سرانه جانبازان و خانواده های شهدا را قانون تعیین کرده و ما در حال پرداخت بیمه تکمیلی آن ها هستیم همچنین بیمه گر نیز موظف است مطالبات آن ها را پرداخت کند که مطابق پی گیری های ما طی روزهای اخیر بخش عمده ای از مطالبات پرداخت شده و مابقی آن نیز در دست اقدام است.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد شهید لرستان برای اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان در برابر هیچ دستگاهی کوتاه نیامده و همواره خواهان سهمیه ۲۵ درصدی این افراد برای جذب در هر دستگاه است، اضافه کرد: اگر مدیری سهمیه ۲۵ درصدی فرزندان شاهد و جانباز را جذب نکند از او نخواهیم گذشت و بر این قضیه پافشاری می کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان به رسمی شدن ۲۷ فرزند شهید در سال جاری که قبلا به عنوان کارورز در استانداری مشغول بودند اشاره کرد و گفت: در سال ۹۳ حدود ۳۰۰ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان استان در بخش خصوصی مشغول به کار شده و ۲۴۱ نفر نیز به استخدام دستگاه های دولتی درآمدند.

روشنی ادامه داد: در سال ۹۴ نیز ۲۱۴ نفر از فرزندان شهدا و جانباز جذب بخش دولتی و ۷۴ نفر از آن ها در دستگاه های اجرایی تبدیل وضعیت شدند.

وی به دیدار با ۹ هزار و ۳۵۰ خانواده شهید و جانباز لرستانی از ابتدای سال ۹۴ تا کنون اشاره کرد و افزود: تا پایان اسفند به بیش از ۱۰ هزار خانواده شهید و جانباز سرکشی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به ساماندهی ۷۵ درصد گلزار شهدای استان بیان داشت: ساماندهی ۲۵ درصد دیگر گلزار شهدای لرستان در دستور کار بوده که در صورت تخصیص منابع تا پایان سال ۹۵ تمام گلزارهای شهدا در لرستان ساماندهی می شوند.

روشنی یادآور شد: قرارگاه خاتم الانبیاء حدود ۲۰۰ مزار شهید در روستاهای استان را ساماندهی کرده و بنیاد مسکن لرستان نیز در سال گذشته ۵۰ مزار شهید را ساماندهی کرد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری به پنج هزار و ۵۰۰ نفر مشاوره شغلی داده است،  اضافه کرد: همچنین این سازمان طی امسال به ۴۲ نفر آموزش های فنی و مهارتی داده و برای ۱۰۵ نفر حق بیمه خویش فرمایی فراهم کرده است.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید