Performancing Metrics

نقش رسانه‌ها در انتخابات اثرگذار و بی بدیل است | اتاق خبر
کد خبر: 322685
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1394 - 10:09
فرماندار کرج اعلام کرد:
فرماندار ویژه شهرستان کرج نقش نمایندگان رسانه‌ها در انتخابات هفتم اسفندماه را بسیار اثرگذار و بی بدیل دانست.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه خبری فرمانداری کرج، محمدتقی ایرانی با تاکید بر نقش خبرنگاران در انعکاس اخبار لحظه به لحظه انتخابات و حضور مردم در پای صندوق های رای گفت: خبرنگاران در تمام فرآیند انتخابات از ثبت نام داوطلبان تا پایان رای گیری و اعلام اسامی لحظه به لحظه اخبار انتخابات را پوشش دادند به طوری که حتی در تمام مدت روز و شب انتخابات در کنار سایر عوامل اجرایی و نظارت، بدون لحظه ای استراحت تا صبح شنبه ۸ اسفند بیدار بوده و به اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی می پرداختند.

ایرانی در ادامه با بیان این مطلب گفت: در این روزها، دیدن چهره ها و چشم های خسته خبرنگارانی که اخبار انتخابات را پوشش می دادند، تعهد و مسئولیت پذیری این قشر خدوم را نشان می داد که این تلاش حرفه ای و مسئولانه شایسته تکریم و احترام است.

میزان مشارکت مردم کرج در این دوره از انتخابات افزایش داشته است

ایرانی در ادامه به اعلام نظرسنجی های انتخابات پیش از جمع آوری صندوق های رای در کنفرانس خبری ستاد انتخابات اشاره کرد و افزود: ما بر اساس نظرسنجی ها و مشاهداتی که ایام تبلیغات انتخاباتی و حتی حضور مردم پای صندوق های رای در جمعه ۷ اسفند داشتیم احتمال مشارکت بالای ۶۰ درصد را می دادیم که فراز و فرودهای حضور مردم پای صندوق های رای این امید را می داد و این موضوع در کنفرانس خبری که با حضور خبرنگاران در ساعت ۱ بامداد روز شنبه که در محل ستاد برگزار شد و هنوز صندوق های رای در حال تحویل به مخزن ستاد انتخابات بودند، به خبرنگاران اعلام شد.

به گفته ایرانی پیش بینی مشارکت ۶۰ درصدی در کرج بر اساس نظرسنجی ها بود که به اشتباه از سوی برخی رسانه ها قطعی اعلام شده بود.

وی اضافه کرد: بعد از انتخابات و شمارش آراء و اعلام رسمی، میزان مشارکت مردم در حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد توسط استاندار البرز ۵۰ درصد اعلام شد، که با وجود کمتر بودن نسبت به پیش بینی ها در نظرسنجی های قبل از انتخابات، همین ۵۰ درصد هم نسبت به دوره نهم مجلس شورای اسلامی در همین حوزه انتخابیه  افزایش نشان می دهد.

رسانه ها در انتشار اخبار نظرسنجی دقت کنند

فرماندار کرج در ادامه ضمن تذکر این نکته که متاسفانه برخی خبرنگاران حاضر در آن جلسه، پیش بینی های صورت گرفته در قبل از انتخابات را قطعی فرض کرده اند، گفت: با توجه به اشتیاق مردم و امیدی که در ایام انتخابات از سوی نامزدهای مختلف در دل ها ایجاد می شود، گمانه زنی و نظرسنجی امری طبیعی است. ولی برخی رسانه ها با بداخلاقی پیش بینی را قطعی تلقی کرده اند و در انعکاس اخبار دقت نکرده اند و در برخی اذهان شائبه ایجاد کرده اند.

ایرانی در پایان یکبار دیگر از حضور حماسی مردم شریف حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد در انتخابات هفتم اسفند تقدیر و تشکر کرد و این پیروزی را به ملت سرفراز ایران و مقام معظم رهبری تبریک گفته و برای همه نامزدهای این دوره از انتخابات (پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شوری اسلامی) و به ویژه منتخبین مردم، توفیق بیشتر در خدمت به جامعه اسلامی را از خداوند متعال درخواست کرد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید