Performancing Metrics

شناسایی اموال دولت | اتاق خبر
کد خبر: 322731
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1394 - 03:31
نوبخت عنوان کرد؛
رئیس سازمان مدیریت گفت: دستگاه‌هایی هستند که از اموال مطلوب استفاده نمی‌کنند و در مقابل باید برای دیگر دستگاه‌ها از بودجه هزینه شود.

اتاق خبر- رئیس سازمان مدیریت گفت: دستگاه‌هایی هستند که از اموال مطلوب استفاده نمی‌کنند و در مقابل باید برای دیگر دستگاه‌ها از بودجه هزینه شود.

محمدباقر نوبخت عصر امروز در مراسم رونمایی از سامانه جامع اطلاعات اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا)، با اشاره به کار ارزشمند وزارت اقتصاد در راستای ساماندهی اموال دستگاه اجرایی اظهارداشت: از ۸ درصد رشد اقتصادی ۲.۵ واحد درصد آن از بهره‌وری باید باشد و ۵.۵ واحد درصد سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: در کنار تأمین مالی دولت از طریق شناسایی اموال دولتی، عامل بهره‌وری هم مورد توجه است. اکنون نسبت درآمدهای مالیاتی به تولید ناخالص داخلی ۷ تا ۷.۵ درصد است که در برنامه ششم به حدود ۱۰ درصد خواهد رسید.

نوبخت با اشاره به اینکه با شناسایی اموال دولت مشکل فاینانس و تأمین مالی حل می‌شود افزود: در تبصره ۶ بودجه ۹۴ بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت، ۵ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه و هزار میلیارد تومان صکوک پیش‌بینی شده و قول ۱۱ هزار میلیارد تومان انتشار اوراق داده شده، اما برای استفاده از هزار میلیارد تومان صکوک مشکل وجود دارد، چون تضمین آن برعهده دستگاه‌ها بوده که باید براساس اسناد و اموال خود در نظر بگیرد، به همین علت چون اوراق مشارکت و اسناد خزانه تضمین دولت را دارد، انتشار صکوک با مشکل مواجه است.

وی با بیان اینکه از اموال دولت به نحو مطلوب استفاده نمی شود تصریح کرد: دستگاه ‌هایی هستند که از اموال مطلوب استفاده نمی‌کنند و در مقابل باید برای دیگر دستگاه‌ها از بودجه هزینه شود. رئیس سازمان مدیریت با اشاره به اینکه ۱۰ سال است از تعهد بودجه‌ریزی برمبنای عملکرد می‌گذرد گفت: تعهد دیگر نظام GFF برگرفته از صندوق بین‌المللی پول را پذیرفتیم، زیرا مبنای و تعاریف متفاوت داشت، از منظر آنها نفت درآمد نیست بلکه فروش سرمایه و دارایی است.

معاون رئیس جمهور گفت: در حال حاضر براساس برآوردها ۱۲ هزار تریلیون ریال اموال دولتی داریم و نمی‌توانیم حسابداری درستی از آن داشته باشیم. نوبخت با اشاره به تأمین درآمدهای پایه‌دار تصریح کرد: بدون افزایش تعرفه و نرخ مالیاتی باید از طریق بسط پایه‌های مالیاتی به سمت مستغنی شدن از درآمدهای نفت برویم.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید