Performancing Metrics

۱۹۰۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند | اتاق خبر
کد خبر: 322746
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1394 - 04:10
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به ثبت و ساماندهی ۱۹ هزار معلول تحت پوشش این سازمان، گفت: اطلاعات این افراد در سامانه بانک اطلاعاتی ثبت شده است.

اتاق خبر- مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به ثبت و ساماندهی ۱۹ هزار معلول تحت پوشش این سازمان، گفت: اطلاعات این افراد در سامانه بانک اطلاعاتی ثبت شده است.

محمد محمدی قیداری شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل کل بهزیستی استان زنجان ضمن بیان اینکه سازمان بهزیستی به دنبال توانمندسازی معلولان است و در این راستا اقدامات خوبی را تاکنون انجام داده، اظهار کرد: درمان مشکلات روحی و جسمی معلولان به حل مشکلات آنها کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: معلولان باید به ایفای نقش خود در عرصه هنر بپردازند و باید بسترهای لازم برای رشد و شکوفایی استعداد معلولان در این زمینه فراهم شود.

محمدی تئاتر را هنری اصیل و دارای تاریخی طولانی عنوان کرد و افزود:  این هنر در ابتدا در راستای اجرای رسوم و آداب مردم برگزار می‌شد. 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به مناسب‌سازی فرهنگی اشاره کرد و گفت: مناسب‌سازی فرهنگی اینکه مردم قبول کنند معلولیت محدودیت نیست و می‌تواند در تمام عرصه‌ها حضور پررنگی داشته باشند. 

محمدی قیداری به تعداد معلولان تحت پوشش بهزیستی استان زنجان اشاره کرد و افزود: در حاضر  ۱۹ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان هستند و در سامانه بانک اطلاعاتی ثبت‌شده‌اند که از این تعداد بالای ۴۲ درصد معلولان جسمی حرکتی هستند.

وی بابیان اینکه دو نوع مناسب‌سازی تحت عنوان مناسب‌سازی فرهنگی و فیزیکی وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه فراهم کردن بستر فیزیکی مهم‌ترین موضوع برای معلولان است اما از سال ۸۳ تا به امروز در طول هشت سال مناسب‌سازی فرهنگی رشد پیداکرده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت:  این موضوع در بین عموم مردم جاافتاده است و مناسب‌سازی فیزیکی نیز نیاز به اعتبارات دارد که کمیته مناسب‌سازی در استان نیز در این راستا تلاش می‌کنند.

وی ابراز کرد: شورای شهر و شهرداری استان زنجان با نگاه ویژه به این امر دستورالعملی را در دستور کار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان یاد آور شد: در پروژه‌های جدید باید مناسب‌سازی رعایت شود که اگر این امر محقق نشود برای این پروژه‌ها پایان کار صادر نمی‌شود و پروژه‌های قدیمی نیز نیاز به اعتبارات برای رفع موضوع دارند.

محمدی قیداری گفت: طی  چند سال اخیر مناسب‌سازی فرهنگی برای معلولان در استان زنجان به خوبی رشد کرده و باید این مهم بیش از بیش تقویت شود.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید