Performancing Metrics

بیماران قلبی در ایران جوانتر هستند | اتاق خبر
کد خبر: 322768
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1394 - 04:59
عضو هیئت علمی بیمارستان قلب شهید رجایی گفت: تعویض دریچه قلب بدون عمل جراحی یکی از جدیدترین روش های درمان بیماران قلب و عروق است که در آینده نزدیک در کشور انجام می شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، دکتر سید سعید حسینی سه شنبه در چهارمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران اظهار کرد: تعویض دریچه قلب بدون جراحی برای کسانی که جراحی قلب برای آنها خطرناک است و یا امکان درمان بیماری آنها از طریق آنژیوگرافی وجود ندارد، انجام می شود.

وی با بیان اینکه تعویض دریچه قلب بدون جراحی در آینده نزدیک در کشور انجام خواهد شد، گفت: مهم ترین مسئله برای پیشیگیری از بیماری های قلبی پرهیز از عوامل و ریزفاکتورهای بیماری های قلبی است و اگر مردم بتوانند به مسائل بهداشتی و تغذیه توجه داشته باشند، بار بیماری های قلبی و عروقی در آنان کاهش خواهد یافت.

به گفته حسینی، چاقی، فست فودها، استعمال سیگار، دیابت، مصرف زیاد قند و نمک، استرس و آلودگی هوا از مهم ترین عواملی است که می تواند فرد را به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا کند.

عضو هیئت علمی بیمارستان قلب شهید رجایی اظهار کرد: میانگین سن بیماری های قلبی و عروقی در کشورهای خارجی ۶۰ تا ۶۵ سال اما در ایران ۵۰ تا ۵۵ سال است که نشان می دهد بیماری قلبی و عروقی در کشور ما در سنین پایین تر اتفاق می افتد.

وی تاکید کرد: فرهنگ سازی برای پیشگیری از مهم ترین مقوله هایی است که دولت و مسوولان حوزه سلامت باید به آن توجه جدی نشان دهند و با اختصاص سوبسید در لبنیات و مواد غذایی مفید این بیماری ها را در کشور کاهش دهند.

چهارمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران امروز با حضور متخصصان داخلی و خارجی تا روز جمعه ۱۴ اسفند ماه جاری در بیمارستان قلب شهید رجایی برپاست.

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید