Performancing Metrics

موضوع اقتصاد سیاسی و جناحی نیست | اتاق خبر
کد خبر: 322770
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1394 - 05:05
شهردار تهران گفت: نباید با موضوع اقتصاد رفتار سیاسی و جناحی داشته باشیم

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر محمد باقر قالیباف در این مراسم که در محل تالار ایران زمین برگزار شد، ایجاد فرصت برای خدمت به مردم را یک نعمت دانست و گفت: گاهی ما مسئولان در گیر و دار فعالیت و فراز و نشیب های روزمره فراموش می کنیم که چرا زندگی می کنیم و از یاد می بریم که چه دوستان و عزیزانی را دادیم و در طول تاریخ انقلاب چه زحمت هایی کشیده شده است که به اینجا رسیده ایم.

وی تاکید کرد: اگر روزی شهید مطهری کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران را نوشته اند، امروز این اسلامیت و ایرانیت با هم ممزوج شده و تبلور عینی آن را در نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد هستیم. شهدا، رزمندگان و مردم نشان دادند از خیلی افرادی که دم از آب و خاک، ناسیونالسیم و وطن می زدند، به این سرزمین وفادارتر بودند؛ همچنین آن ها به خیلی از کسانی که دم از اسلام می زدند اما حاضر نبودند برای اسلام یک سیلی بخورند نشان دادند که چطور مجاهدت کردند تا به مردم، کشور و نظام مقدس اسلامی عزت دهند.

شهردار تهران عنوان داشت: باید با همه وجود باورمان بشود که این مردم به تمام معنی ولی نعمت ما هستند؛ اگر امروز نیز به برکت خون شهدا و مجاهدت های امام (ره) امکان و موقعیتی در اختیار داشته باشیم، باید این فرصت ها را مغتنم شمرده و بتوانیم گره ای از کار مردم باز کنیم.

وی تصریح کرد: هیچ گاه نباید در گره گشایی مردم احساس خستگی کنیم. اگر احساس خستگی کنیم نشانه ضعف در ایمان و باورهای ما است. باید در نظر داشت که این فرصت بزرگ در همه سازمان ها فراهم نیست اما در شهرداری تهران این امکان منحصر به فرد وجود دارد و در این شرایط نباید به این خدمت به عنوان یک شغل نگاه کنیم.

قالیباف در ادامه روحیه مبارزه و استکبار ستیزی در تک تک آحاد جامعه و مسئولان را از ویژگی های بارز انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: اگر به اسلامیت، جمهوریت، استقلال و آزادی به عنوان دستاوردها و پایه های اساسی انقلاب اسلامی نگاه کنیم، همه این موارد تبلور عینی روحیه استکبار ستیزی است؛ اگر روحیه استکبار ستیزی را از ما بگیرند، در واقع همه این موارد را از ما گرفته اند.

شهردار تهران تاکید کرد: یک بعد این روحیه استکبار ستیزی در سطح منطقه ای و جهانی و یک بعد دیگر در حوزه داخلی است چرا که آسیب های اجتماعی، بیکاری، طلاق، فساد مالی و اخلاقی، تبعیض و... بسترسازی برای حضور دشمن است. امروز هر فردی به هر شکلی به ناکارآمدی نظام کمک کند در واقع به صورت مستقیم آب به آسیاب دشمن ریخته است.

وی تاکید کرد: فرصتی که در اختیار داریم عین مجاهدت و استکبار ستیزی است تا ما بتوانیم وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

شهردار تهران تاکید کرد: نمی خواهیم بگوییم ما در شهرداری تهران کار بی عیب و نقصی انجام داده ایم اما خوشحال هستیم هر کسی منصفانه به زحمات و تلاش های شما نگاه می کند - ولو اینکه رقیب و مخالف شما باشد- نمی تواند تلاش های شما را نادیده بگیرد؛ حتی اگر در جایی حرفی برخلاف انصاف بزند هم در درون خودش عذاب وجدان خواهد داشت.

قالیباف گفت: از این بابت خوشحال هستیم که وقتی دشمنان تاریخی ما به این شهر سفر کرده و به کشور خودشان بر می گردند، از کار و تلاش شما برای تغییر چهره شهر متحیر هستند و حرف هایی می زنند که خلاف میل و باورهای آن هاست اما ناگزیر هستند که به این موضوع اعتراف کنند.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: این مایه افتخار ما است که دشمنان و کسانی که در دهه های گذشته تا کنون با انقلاب اسلامی و مردم سر ستیز داشتند، امروز ناگزیر هستند لب بگشایند و سخنانی بگویند که تاییدی بر تلاش و کارآمدی شما است. البته در کنار این موضوع حتما فشارهایی هم بر همه مجموعه وجود دارد و خیلی وقت ها باید بسیاری از زخم زبان ها را هم بشنویم که این موضوع گرچه تلخ است اما با وجود سختی، اجر و ثواب خودش را دارد.

شهردار تهران عنوان داشت: افرادی که می خواهند ما را از کار باز بدارند، خیلی وقت ها مطالب حاشیه ای را مطرح می کنند اما اگر ما به دنبال پاسخگویی به این حاشیه ها باشیم، آن ها به مقصود خودشان رسیده اند. به همین جهت ما کارمان را به صورت محکم انجام می دهیم و این کار دیر یا زود به نتیجه می رسد. در این شرایط هر چه بیشتر دروغ بگویند وقتی نتیجه کار حاصل شد آن ها رسواتر می شوند.

قالیباف ادامه داد: گاهی بعضی کارها به زمین می ماند که ربطی به شهرداری تهران ندارد اما وظیفه دینی، فردی و انقلابی ما چاره ای برای ما نمی گذارد. به عنوان مثال ما در حوزه آسیب های اجتماعی مسئولیت ذاتی  نداریم اما مگر می شود این ماموریت را رها کرد؟

وی گفت: تعجب می کنم گاهی اوقات، بعضی افراد انتقاد می کنند این کار چه ربطی به شهرداری دارد؟ وقتی من می بینم خانم معلم بازنشسته ای که زندگی معمولی دارد، احساس وظیفه می کند و ساعت یک و نیم شب در پارک هرندی به اندازه یک قابلمه غذا می آورد تا به کارتن خواب ها بدهد، در این شرایط آیا ممکن است من و شما در این شهر مسئول باشیم اما بگوییم بقیه دستگاه ها هستند و ما وظیفه نداریم؟ آیا این انسانیت، انقلابی گری و وجدان بیدار است؟

وی ادامه داد: هم اکنون خیلی از کارهایی که روی زمین می ماند به شهرداری می گویند شما این کار را انجام دهید، انجام این کارها برای ما سختی و فشار دارد اما به این موضوع افتخار می کنیم که این بار را برداشته ایم و به پیش می بریم. در این شرایط زخم زبان زدن برای چیست؟ اگر کمک نمی کنید، چوب لای چرخ نگذارید. البته امید ما به خداست که صبر، توفیق و لذت کار کردن را هم به ما می دهد تا کارها را به صورت جدی پیش ببریم.

قالیباف عنوان داشت: اگر با دقت بیشتری به بعضی مسایل نگاه کنیم، دست های پشت پرده ای را می بینیم که جریان ها و عملیات روانی ویژه ای را دنبال می کنند.

شهردار تهران با اشاره به اخبار متفاوت منتشر شده درباره برخورد شهرداری تهران با سد معبر دستفروشان در شبکه های اجتماعی، گفت: هر دو طرف ماجرا شهروند ما هستند و ما حتما بابت حوادث تلخ متاسف هستیم. اصل خشونت از هر طرف که باشد، محکوم است چرا که حتی ما حق نداریم اجرای قانون را با زور انجام دهیم. عدل و احسان با هم است و اجرای قانون با اخلاق خوب است نه با بد اخلاقی.

شهردار تهران تاکید کرد: در این شرایط گاهی صحنه سازی هایی صورت می گیرد، همانطور که در ماجرای لبو فروشی مشخص شد که خود این فرد چرخ دستی اش را روی زمین ریخته و بعد یک جنجالی به پا کرده است اما حتی رسانه ملی نیز بعد از یک ماه، دوباره این تصویر را می گذارد و می گوید مامور شهرداری این کار را انجام داده است! همینطور شاهد هستیم یک فردی با یک مغازه دار درگیر می شوند و این فرد خودش را آتش می زند که نیروی انتظامی در صحنه حضور می یابد اما در شبکه های مجازی می گویند مامور شهرداری این کار را کرده است در حالی که ماموران شهرداری تهران اصولا برای رفع سد معبر به فضاهای مسقف ورود نمی کنند چرا که این فضاها اصلا معبر نیستند.

وی گفت: ما شاهد هستیم تعداد پیمانکاران شهرداری که دچار آسیب دیدگی، قطع عضو و مجروحیت می شوند به مراتب بیشتر از کسانی است که در حوادثی مشابه این دو حادثه آسیب دیدند.

 قالیباف در عین حال تاکید کرد: همه شهرداران و مدیران مکلف هستند تا در حین اینکه قانون را اجرا می کند، اخلاق مدارانه فعالیت کنند.

قالیباف با اشاره به طرح جمع آوری دست فروشان از مترو عنوان کرد: وقتی دست فروش در مترو باشد، ما محکوم هستیم که چرا دستفروشان در مترو فعالیت می کنند؛ وقتی دستفروش ها از مترو جمع می شوند، ما محکوم هستیم که چرا این فرد از کار بازمانده است. کسی مسئولیت نمی پذیرد که چرا در جامعه بیکاری وجود دارد تا مردم ناگزیر از دست فروشی شوند.

وی با بیان اینکه موضوع اقتصاد همانند بحث هسته ای و دفاع مقدس، موضوع ملی ما به شمار می رود ، گفت: ما نمی توانیم موضوع اقتصاد را به یک بحث سیاسی تبدیل کنیم چرا که امنیت ملی ما به آن وابسته است. هر کسی بخواهد با موضوع اقتصاد رفتار سیاسی کند در واقع به انقلاب، جامعه و مردم ظلم کرده است. همه باید در این موضوع دست به دست هم دهیم اما بدون شک دولت باید پیشقدم شود و بقیه نیز با دولت همکاری کنیم.

شهردار پایتخت در پایان تاکید کرد: باید وظایف، ماموریت ها و خدمات خود را با کار میدانی، دقت، سعه صدر انجام دهیم تا کار را با کمترین عیب و نقص و بدون حاشیه به پیش ببریم و لحظه ای از خدمت باز نمانیم. امیدوارم بتوانیم رضایت مردم را جلب کنیم چرا که رضایت خدا در گرو رضایت مردم است.

94104

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید