Performancing Metrics

جواهرفروشان در هند کرکره‌ها را پایین کشیدند | اتاق خبر
کد خبر: 322884
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1394 - 19:06
جواهرفروشان در سراسر هند که بزرگترین بازار طلای دنیا پس از چین است در اعتراض به وضع مالیات بر فروش یک درصدی برای جواهرات طلا از روز چهارشنبه به مدت سه روز فروشگاه‌هایشان را تعطیل خواهند کرد.

اتاق خبر: مدیر فدراسیون تجارت جواهرات و سنگ‌های قیمتی هند که نماینده 300 هزار فروشنده جواهر و شمش طلا در این کشور است، اعلام کرد دولت باید مالیات اعلام شده در بودجه روز دوشنبه را حذف کند زیرا این صنعت از تقاضای ضعیف و مالیات‌های بالا برای واردات دچار لطمه شده است. انجمن جواهرفروشان و فروشندگان شمش طلا هم پیش از این اعلام کرده بود نمایندگی‌های خود در بازار بمبئی را که بزرگترین بازار این کشور است تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد کرد. این اعتصاب ممکن است

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ واردات طلا به هند را محدود کرده و قیمت‌های جهانی را تحت فشار بیشتری قرار دهد.

آرون جایتلی وزیر دارایی هند روز دوشنبه مالیات بر فروش یک درصدی برای جواهرات طلا و الماس را اعلام کرد.

دولتهایی که در هند بر سر کار آمده‌اند تلاش کرده‌اند تقاضا برای طلا در سومین اقتصاد بزرگ آسیا را محدود کند اما با وجود وضع مالیات بر واردات 10 درصدی در سال 2013 و سایر محدودیت‌ها توفیق چندانی نداشته‌اند.

واردات سالانه طلا به هند به هزار تن بالغ می‌شود و حدود یک چهارم از کسری تجاری هند را تشکیل می‌دهد که باعث شده دولت طرحی را برای بهره‌برداری از بیش از 20 هزار تن طلایی که در منازل و معابد این کشور بلا استفاده مانده است اجرا کند.

دولت هند در سال 2012 یک مالیات بر فروش معرفی کرد اما پس از این که جواهرفروشان به اعتصاب دست زدند مجبور شد از این برنامه عقب نشینی کنند.

بر اساس گزارش رویترز فروش جواهرات طلا در هند طی دو ماه گذشته به دلیل بالا رفتن قیمت طلا و همچنین انتظار مصرف کنندگان برای کاهش مالیات واردات افت کرده است و این امر وارد کنندگان را ناچار کرده است حداکثر 53 دلار در هر انس برای خالی کردن انبارهایشان تخفیف دهند. اما وزیر دارایی هند با حفظ مالیات و افزایش مالیات بر واردات شمش طلا از 8 درصد به 8.75 درصد بازار را غافلگیر کرد.

94109

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید