Performancing Metrics

شفاف‌سازی جدید سایپا در خصوص واگذاری دارایی‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 322894
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1394 - 15:04
شرکت خودروسازی سایپا که این روزها مورد توجه شدید اهالی بازار سرمایه قرار گرفته و با توقف نماد معاملاتی مواجه شده است، در خصوص برنامه واگذاری دارایی های خود شفاف سازی کرد.

اتاق خبر: شرکت خودروسازی سایپا که همانند سایر شرکتهای خودرویی در یک ماه گذشته مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفته و با کسب بازدهی قابل قبول از سوم اسفندماه به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم با توقف نماد معاملاتی مواجه شده است، در خصوص برنامه واگذاری دارایی های خود شفاف سازی کرد.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ این شرکت که در روزهای اخیر با خبرهای مهمی همچون تغییر با اهمیت پیش بینی سود هر سهم و تغییر زیان 17 تومانی به سود 46 تومانی و همچنین اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه و همچنین خروج از ماده 141 قانون تجارت مواجه شده است، شفاف سازی جدیدی به بازار ارائه کرد.

در این راستا معاون مالی و اقتصادی سایپا با ارسال نامه ای به سازمان بورس اعلام کرد: با توجه به برنامه اصلاح ساختار مالی شرکتهای گروه و مصوبات مجمع فوق العاده صاحبان سهام در تاریخ سوم بهمن ماه و مصوبات هیات مدیره سایپا مبنی بر فروش بخشی از دارایی ها، سهام شرکتهای تولیدی رینگ سایپا، قالب های بزرگ صنعتی سایپا، سایپا پرس، طراحی مهندسی و ساخت تجهیزات و ابزارآلات سایپا و رنگ و رزین طیف سایپا به شرکتهای گروه سایپا منتقل شد. این در حالی است که با پیش بینی های صورت گرفته فروش و انتقال سهام شرکتهای مالیبل سایپا و سایپا کاشان تا پایان سال جاری نهایی می شود.

همچنین در اطلاعیه پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 1394 بر اساس عملکرد واقعی 9 ماهه، در آمد سود سهام 485 هزار و 627 میلیون ریال و سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها 11.249.752 میلیون ریال پیش بینی شد،‌ با توجه به برنامه افزایش سرمایه شرکت سایپا از محل مازاد تجدید ارزیابی سرمایه گذاری های بلندمدت سود حاصل از واگذاری پنج شرکت مذکور در درآمد حاصل از واگذاری منظور شد و سود حاصل از واگذاری شرکت مالیبل سایپا و سایپا کاشان با توجه به لحاظ مازاد تجدید ارزیابی سرمایه گذاری ها از سود حاصل از واگذاری حذف شد.

از سوی دیگر با توجه به برنامه افزایش سرمایه در شرکتهای لیزینگ رایان سایپا و سرمایه گذاری سایپا از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در سال 95 در آمدد سود سهام 5.253.882 میلیون ریال و سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها 6.563.441 میلیون ریال پیش بینی می شود.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید