Performancing Metrics

جزئیات نشست با جهانگیری برای رفع موانع تجارت با روسیه | اتاق خبر
کد خبر: 322916
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1394 - 21:18
رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه گفت: برای ورود به بازار روسیه ۷ گرفتاری داشتیم که ۴ مورد آن حل شده اما هنوز مشکلات بانکی، تعرفه گمرکی و پروتکل دامی باقی مانده است.

اتاق خبر: اسدالله عسگراولادی در مورد آخرین نتایج جلسه با معاون اول رئیس‌جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات تجارت با روسیه اظهار داشت: از 7 گرفتاری که در مورد تجارت با روسیه داشتیم، 4 مورد آن برطرف شده است که راه‌اندازی خط پروازی مستقیم به جنوب روسیه، حمل هوایی و حمل دریایی و کمک به بازرگانان برای حضور در نمایشگاه‌ها حل شده است.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ وی با اشاره به اینکه هنوز 3 مانع اصلی برای تجارت با روسیه باقی است، تصریح کرد: پس از یک سال مشکل بانکی بین ایران و روسیه که قرار بود طرفین بانک‌هایی را تعیین کرده تا مبادلات به روبل و ریال انجام شود، حل نشده است و علت آن را باید از بانک مرکزی پرسید.

عسگر اولادی تعرفه بالای واردات به روسیه را یکی دیگر از مشکلات پیش روی کالاهای ایرانی برای ورود به بازار روسیه برشمرد و گفت: کالاهای ایرانی با تعرفه بالا از آذربایجان، گرجستان، ارمنستان و اوکراین وارد روسیه می‌شوند.

همچنین پروتکل قرنطینه دامی بین ایران و روسیه هنوز نهایی نشده که هیأت روسی در ایران حضور یافته تا این پروتکل را به سرانجام برساند.

وی در پاسخ به این سؤال که برای رشد اقتصادی در سال 95، چه پیشنهادی یا چشم‌اندازی دارید، گفت: پیش‌بینی آن بسیار سخت است، دولت باید سرمایه‌گذاری را به کمک صنایع بیاورد و بزرگ‌ترین مشکل ما در سال 95، اشتغال است و دولت باید از اکنون به فکر ایجاد اشتغال باشد.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید