Performancing Metrics

تناقضات بازمانده پهلوی‌ها در تحلیل انتخابات | اتاق خبر
کد خبر: 322955
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1394 - 09:30
تحلیل بین الملل؛
رسانه های غربی و آنهایی که دشمنی شان با جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست بعد از حضور مردم در انتخابات هفتم اسفند سعی کرده اند این انتخابات را مصادره به مطلوب کنند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، رسانه های غربی بعد از حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تلاش داشته اند تا با تفاسیر خود از این حضور، آن را مصادره به مطلوب کنند.

این جریان رسانه ای وابسته به نظام سلطه، در تفاسیر خود این گونه القا می کند که حضور مردم در این انتخابات و به ویژه رأی به فهرست یک جریان خاص در تهران نشان دهنده مخالفت با نظام است و در واقع این انتخابات یک رفراندوم مخالفت با نظام بوده است.

بر این اساس شبکه بی بی سی و مجری آن که ژستی دموکراتیک به خود گرفته بود به سراغ «رضا پهلوی» پسر شاه معدوم ایران رفت و از وی در خصوص انتخابات ایران پرسش کرد.

رضا پهلوی که بررسی سیر آرای او بعد از انقلاب اسلامی نشان از شکست آراء و اندیشه های عریانش درباره سلطنت دارد، همواره در قالب های دیگر سعی کرده تا به سلطنت جلوه ای دموکراتیک بخشیده و به زعم خود برتری آن را نسبت به نظام مردم سالار دینی به اثبات برساند!

بر همین اساس هم بود که وی وقتی دید سلطنت به هیچ عنوان طرفداری در ایران ندارد در فریبی آشکار و در یک ژست دموکراسی خواهانه شورای ملی ایران را ایجاد کرد.

 این شورا که یک ائتلاف از سازمان‌ها، گروه‌ها و شخصیت‌های ایرانی ضد انقلاب اسلامی است مدعی است که برای برگزاری انتخاباتی آزاد در ایران تلاش کرده و به دنبال ایجاد یک آلترناتیو سکولار دموکراتیک و آینده‌ای مبتنی بر موازین اعلامیه جهانی حقوق بشر است.

رضا پهلوی نیز در مجمع موسس این شورا که در ۲۷ و ۲۸ آوریل ۲۰۱۳ در پاریس برگزار شد، به عنوان سخنگوی این شورا برگزیده شد.

بازمانده پهلوی ها که نتوانسته است پارادوکس این شورا مبنی بر انتصابی بودن از سوی خودش را با ژست دموکراسی خواهانه حل و فصل کند در یک موضعگیری جدید و در گفتگو با بی بی سی که او را همچنان «شاهزاده» خطاب می کرد کسانی را که در انتخابات ایران رأی نداده اند را همسو با خود خواند.

به اعتقاد وی کسانی که در انتخابات ایران شرکت نکرده بودند خواهان «تغییر نظام» هستند. از سوی دیگر وی برای اینکه بخشی دیگر از مردم ایران را «همسوی حداقلی» با خود بنامد در گفتگو با بی بی سی مدعی شد آنهایی که به اصلاح طلبان رأی داده اند از آنجایی که خواهان تغییر تدریجی سیاست های نظام هستند هم در هدف با من مشترک هستند و دشمن همدیگر نیستیم!

وی در ادامه تنها کسانی را که به اعتقاد وی دلدادگان نظام هستند دشمن خود نامید.

همسویی وی با برخی رأی دهندگان در حالی است که وی در پارادوکسی آشکار ابتدا گفت کسانی که در ایران رأی می دهند از روی اجبار! دست به این کار می زنند و از سوی دیگر سعی داشت خود را با برخی از رأی دهندگان هم هدف نشان دهد.

بازی بی بی سی و استفاده از تکنیک «سانسور نرم» با این چهره سوخته در حالی است که حضور مردم در انتخابات و هر رأیی که داده باشند نشان دهنده استحکام مردم سالاری است. حتی اگر تفسیر «رفراندومی» از حضور مردم در انتخابات هفتم اسفند را متصور باشیم آیا این حجم از مشارکت سیاسی نشان دهنده مشروعیت و مقبولیت نظام سیاسی نیست؟

بی شک هر نظام دموکراتیک در فضای تضارب آراء به بقای خود ادامه می دهد. لزوم تضارب آراء در نظام جمهوری اسلامی گردش نخبگان از طریق انتخابات بوده است که از بدو انقلاب اسلامی تاکنون تداوم دارد.

آمار به ما نشان می دهد میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات معمولاً از بالاترین میزان مشارکت های سیاسی در مقایسه با دیگر جوامع است. لذا خود میزان مشارکت سیاسی نوعی از مشروعیت و مقبولیت سیستمی را نشان می دهد.

به بیان خلاصه حضور مردم ایران در انتخابات هفتم اسفند صرف نظر از اینکه چه جریانی اکثریت باشد یا اقلیت، نشان دهنده اعتماد مردم به نظام سیاسی است و اتفاقاً هر انتخابات در ایران رفراندومی است که در آن مردم با جمهوری اسلامی تجدید پیمان می کنند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید