Performancing Metrics

پرونده های ورودی به دادگستری گلستان بیشتراز میانگین کشور است | اتاق خبر
کد خبر: 323204
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1394 - 02:14
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پرونده های ورودی به دادگستری گلستان بیشتر از میانگین کشور است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، هادی هاشمیان، عصر پنجشنبه، در مراسم جشن استقلال کانون وکلا در گرگان، اظهار کرد:متأسفانه در استان گلستان پرونده‌های قضایی زیادی داریم و درحالی‌که میانگین کشوری برای هر ۱۰۰ هزار نفر در ماه ۴۰۰ پرونده است در استان گلستان این رقم به ۵۳۰ پرونده می‌رسد.

وی خواستار تلاش وکلا برای کنترل ورودی‌های پرونده‌ها شد و گفت: در ۱۱ ماهه امسال چهار هزار و ۱۵۰ پرونده طلاق در دادگستری استان گلستان رسیدگی و منجر به طلاق شد.

وی با بیان این که وکلا بخشی از خانواده بزرگ قضایی کشور بوده و دارای جایگاه و منزلت ویژه‌ای هستند، اظهار کرد: سیستم قضایی کشور نیازمند وکلای خبره و احیای فرهنگ وکالت است.

هاشمیان تصریح کرد: حضور وکیل در همه مقاطع و سطوح مغتنم است و خیال قاضی برای هر پرونده‌ای که وکیل منصف داشته باشد راحت است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان گلستان هم در این مراسم گفت: مهلک‌ترین ضربه را خود وکیل به خود می‌زند.

صادق ریاضی با بیان این که وکالت رسالت عظیمی است که بر شانه‌های وکلا سنگینی می‌کند، تصریح کرد:

وی تصریح کرد: وکیل به هیچ‌کس جز وجدان خود و قانون وابسته نیست.

رئیس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری نیز در این برنامه گفت: هفتم اسفند شصت و سومین سالگرد جشن استقلال کانون وکلا است که قریب به یک قرن سابقه داشته و در زمان دکتر مصدق مستقل شد.

حمیدرضا مؤمن گفت: تاکنون ۴۰۰ کارآموز داشتیم که به‌عنوان وکیل پایه‌یک رسیدند اما این افراد بیشتر از ظرفیت کانون و استان گلستان بوده است و ما با مازاد وکیل در استان روبرو هستیم.

وی افزود: استقلال وکیل به معنای زیاده‌خواهی یا مقابله با حکومت نیست و وکلا بانی نظم و عدالت در جامعه هستند.

وی اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری استان گلستان در سال ۸۶ تشکیل‌شده و امروز دهمین دوره جشن تحلیف کارآموزان استان گلستان را برگزار می‌کنیم.

در این مراسم ۴۵ کارآموز مراسم تحلیف را به‌جا آورده و به‌عنوان وکیل پایه‌یک دادگستری کار خود را آغاز کردند.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید