Performancing Metrics

اگر سپاه در جاى خودش بماند تا قیام حضرت مهدى انقلاب را حفظ خواهد کرد | اتاق خبر
کد خبر: 323378
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1394 - 20:22
سیدعلی خمینی:
جماران نوشت: نوه امام با تأکید بر اینکه هر اتفاقی برای انسان می افتد از قبل در دایره علم خداوند وجود داشته است، گفت: گروه هایی که پیروز شدند سرخوش و گروه هایی که شکست خوردند مأیوس نشوند.

اتاق خبر - حجت الاسلام  سید علی خمینی در جمع فرماندهان ادوار مختلف و بازنشستگان سپاه حفاظت جماران، گفت: نکته مشترک دیدارهایی که پیش از این من با پاسداران بیت امام داشته ام این است که همه آنها می گفتند که دوره حضور ما در جماران بهترین و شیرین ترین دوره زندگیمان بوده است. این امر بدون شک ناشی از انفاس قدسی امام بود.


عضو بیت مکرم امام با اشاره به عظمت شخصیت امام خمینی (س) و بزرگی انقلاب اسلامی یادآور شد: وقتی شرایط ایران در پیش از انقلاب و انقلاب های امروز منطقه را نگاه می کنیم به عظمت کار یک مرد الهى 80 ساله پى مى بریم؛ مردى که در تغییر یک حکومت 2500 ساله که ادعای تسلط بر تمام ارکان زندگی مردم را داشت و برپایی و حفظ یک حکومت دیگر نقشى تاریخى ایفا کرد.
انقلاب ایران با کمترین هزینه به دست آمد
وی با تأکید بر اینکه انقلاب حتما هزینه دارد، افزود: انقلاب اسلامی ایران به این وسعت با کمترین هزینه ها شکل گرفت. اثبات این مطلب خیلی راحت است. کافی است ما کشورهای منطقه مثل مصر، تونس، لیبى و... را نگاه کنیم. انقلاب در این کشورها موفقیت نسبی پیدا کرد و اتفاقا غربی ها نیز از آنها حمایت کردند.
سید علی خمینی ادامه داد: نمونه دیگر کشور عراق است که در ظاهر همه چیز مرتب بود. آمریکا صدام را برداشت اما در چشم بر هم زدنی گروهی به نام داعش نصف این کشور را گرفتند.
وی در مورد دلیل اینکه چرا سرنوشت انقلاب اسلامی ایران مثل کشورهای دیگر نشد، گفت: غیر از روح قدسی، محبت، کاریزما و شخصیت بی نظیر امام، 2 کار بزرگ را امام انجام داد که در نگاه تحلیلی کارهای بسیار مهمی بود و شاید اگر انجام نمی گرفت جمهوری اسلامی نیز به سرنوشت دیگر کشورها دچار می شد.
نوه امام خمینی (س) تصریح کرد: اولین کار عدم انحلال ارتش بود. افرادی معتقد به منحل شدن ارتش شاهنشاهی بودند. ولی امام این کار را نکرد.
وی افزود: آمریکایی ها وقتی وقایع عراق را تحلیل می کنند می گویند که ما ارتش را منحل کردیم و نیروهای آن به راحتی جذب گروه های تروریستی شدند. طبیعی است عنصرى که تجربه جنگ دارد باید جایی رود که اسلحه دست بگیرد.
سید علی خمینی کار دوم را تأسیس سپاه دانست و اظهار کرد: امام سپاه را تأسیس کرد تا به وسیله یک سری نیروی جان بر کف و مخلص حفاظت از کیان انقلاب انجام شود.
وى با اشاره به جذب نیروهاى مردمى در سپاه افزود: چشم انداز کسانی که جذب سپاه شدند شهادت بود و به عنوان کاری که حقوق بگیرند و بازنشسته شوند به آن نگاه نمی کردند. اگر امام فرمودند که "اگر سپاه نبود کشور نبود" به این دلیل است که نیروهای سپاه کارهایی را انجام دادند که هیچ کس انجام نمی داد و نشدنی بود.
عضو بیت امام با تأکید بر اینکه این 2 اقدام امام باعث مستحکم شدن ما از حیث داخلی شد، گفت: علی رغم مشکلاتی که ما در کردستان، شمال و جنوب کشور داشتیم به خاطر حضور مردم، فکر و ذکر انقلابی و تدبیر امام همه مشکلات حل شد. سپاه انقلاب و کشور را حفظ کرد و در آینده نیز اگر در جایگاه خودش بماند تا قیام مهدی (عج) کشور را حفظ خواهد کرد.
94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید