Performancing Metrics

انگلستان از اتحادیه اروپا جدا می شود؟ | اتاق خبر
کد خبر: 323409
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1394 - 00:13
تسنیم نوشت: نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که نگرانی ها درباره اتحادیه اروپا در بین مردم انگلیس در آستانه همه پرسی ۲۳ ژوئن به بالاترین سطح در ۱۳ سال اخیر رسیده است.

اتاق خبر - به گزارش رویترز، در حالی که قرار است همه پرسی ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا 23 ژوئن یعنی 3 تیرماه آینده برگزار شود، جدیدترین نظرسنجی حاکی است که نگرانی مردم انگلیس نسبت به وضعیت اتحادیه اروپا به بالاترین رکورد در 13 سال اخیر رسیده است.

پس از اعلام تصمیم دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس برای برگزاری همه پرسی عضویت در اتحادیه اروپا، نظرسنجی مشترک اکونومیست- ایپسوس موری نشان می دهد که اتحادیه اروپا مهمترین مساله ای است که شهروندان انگلیسی نسبت به آن ابراز نگرانی کرده اند.

این نظرسنجی اعلام کرد: بیش از یک پنجم انگلیسی ها اعلام کرده اند که اتحادیه اروپا از جمله مهمترین مسائلی است که انگلیس با آن روبرو است و 10 درصد انگلیسی ها این مساله را مهمترین موضوع اعلام کرده اند. این بالاترین رقم از سال 2003 میلادی به شمار می رود، در آن زمان تنها 10 کشور جدید اجازه پیوستن به اتحادیه اروپا را پیدا کرده بودند.

البته بیش از 44 درصد شهروندان انگلیسی، مساله مهاجرت را مهمترین مساله این کشور اعلام کرده اند و 38 درصد نیز خدمات سازمان ملی بهداشت و سلامت را از جمله مهمترین مسائل ارزیابی کرده اند.

رهبران اروپا در نشست سران که اخیرا برگزار شده است، به طور اجماع بر سر بسته ای از تدابیر با هدف باقی نگهداشتن انگلیس در چارچوب این بلوک 28 کشوری توافق کردند.

نخست‌وزیر انگلیس همچنین اعلام کرده است که همه‌پرسی برای عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا در 23 ژوئن (3 تیر) برگزار خواهد شد.

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید