Performancing Metrics

اعتبار نجات آب ۲ برابر شد | اتاق خبر
کد خبر: 323490
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1394 - 16:26
مشاور وزیر نیرو با بیان اینکه امسال اعتبار تخصصی یافته به طرح احیای ذخایر آب زیرزمینی ۲ برابر شد، گفت: انتظار داریم این میزان به ۸ برابر افزایش یابد.

اتاق خبر: محمد حاج رسولی ها گفت: در زمینه بازنگری ساختار بخش آب کشور مانند شورای عالی آب، پیاده سازی مدیریت یکپارچه حوضه‌های آبریز و غیره به موفقیت‌های خوبی رسیدیم که البته امیدوارم در دوره جدید، موفق به تکمیل حکمرانی خوب آب شویم.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ وی افزود: در مقطعی با کلید خوردن طرح‌های جدید مقابله جدی کردیم و دوره جدید نیز به دنبال اولویت‌بندی طرح‌های گذشته خواهیم بود و در این راه توجه به استان‌های حاشیه ای کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است.

مشاور وزیر نیرو، توجه ناکافی به استفاده از تکنولوژی‌های را از مهم‌ترین کمبودهای سال های اخیر دانست و ادامه داد: توجه به بحث تحقیقات نیز از اولویت‌های ما خواهد بود و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ارتباط بیشتر با دانشگاه‌ها، امیدوارم در این زمینه نیز به دستاوردهای خوبی به خصوص در حوزه‌های مدیریت غیرسازه ای، صیانت از آب‌های زیرزمینی و غیره برسیم.

حاج رسولی‌ها درباره برخی انتقادات به عملکرد حفاظت از منابع آب زیرزمینی گفت: در وهله اول باید توجه داشت که طرح احیا و تعادل بخشی سفره‌های آب زیرزمینی، طرحی ۲۰ ساله است و سال جاری، سال نخست آغاز طرح بود.

وی افزود: امسال فقط ۴۳ درصد اعتبار مصوب این طرح مهم را دریافت کردیم و مسلما نمی‌توان انتظار داشت با بودجه ای ۴۳ درصدی، ۱۰۰ درصد موفق بود؛ هرچند همین رقم حداقل ۲ برابر اعتبار سال‌های گذشته است که البته انتظار داریم بودجه این طرح دست کم ۸ برابر شود، ضمن آنکه به دنبال برخی اصلاحات قانونی در اسناد بالادستی هستیم تا امکان تحرک بیشتری فراهم شود.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید