Performancing Metrics

افزایش همکاری رنو و نیسان برای شش میلیارد دلار صرفه‌جویی | اتاق خبر
کد خبر: 323521
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1394 - 18:39
رنو و نیسان برای صرفه جویی 5.5 میلیارد یورو (شش میلیارد دلار) در هزینه‌ها تا سال 2018، همکاری در بخشهای مختلف را عمیق‌تر می‌کنند.

اتاق خبر: این دو خودروساز سال گذشته تحت اتحاد رنو-نیسان که در مهندسی، خرید، منابع انسانی و زنجیره تامین یکدیگر سهیم شدند، مجموعا چهار میلیارد یورو صرفه جویی کردند. اکنون این اتحاد امیدوار است با ادغام واحدها و فعالیتهای مشترک به صرفه جویی بیشتری دست پیدا کند.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ در شرایطی که خودروسازان جهانی برای سهم بازار و گسترش حضور در همه نقاط جهان تلاش می‌کنند، رنو و نیسان که از سال 1999 همکاری داشته‌اند در مسیر افزایش همکاری گام برداشته اند اما بدون ادغام شدن تشکیلات مستقل و هویتشان را حفظ کرده اند.

رنو 43.4 درصد سهم در نیسان دارد در حالیکه این شرکت ژاپنی 15 درصد در رنو سهم دارد.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، اتحاد این دو شرکت سال گذشته که نیسان در مقابل افزایش نفوذ دولت فرانسه در رنو ایستاد متزلزل شد اما این اختلاف پس از اینکه دو شرکت خودروساز و دولت فرانسه توافقی را در دسامبر امضا کردند، دست کم تا حدودی حل شد.

تحت توافق مذکور اگر معلوم شود که دولت فرانسه در امور رنو مداخله زیادی انجام می‌دهد نیسان حق خواهد داشت سهم خود در شریک فرانسوی‌اش را افزایش دهد.

با وجود اختلاف مذکور، رنو و نیسان در سالهای اخیر در زمینه همکاری پیشرفت زیادی داشته اند و کارخانه‌های متعددی در اروپا اکنون مدلهای هر دو برند رنو و نیسان را تولید می‌کند. همچنین این دو شرکت تحقیقات و 10 میلیارد یورو هزینه سرمایه مشترک دارند.

94109

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید