Performancing Metrics

نبود امنیت شغلی، دغدغه اصلی فعالان اقتصادی آبادان | اتاق خبر
کد خبر: 323569
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1394 - 16:11
رئیس اتاق آبادان در گفت و گو با اتاق خبر تاکید کرد:
رئیس اتاق آبادان: دغدغه فعالان اقتصادی آبادان را نبود امنیت شغلی دانست و گفت: متاسفانه در زمینه تولید، امنیت شغلی وجود ندارد و این نه تنها در استان ما بلکه در کل کشور دیده می شود.

اتاق خبر- رئیس اتاق آبادان با بیان اینکه فعالیت اقتصادی در آبادان عمدتا در زمینه امور صنعتی و تجاری است تا کشاورزی و معدنی؛ اظهار کرد: در این راستا تلاش بر این است که واحدهای تجاری و صنعتی بروز و کارآمد شوند.

سیامک علی‎َ شاهپور در گفت و گو با اتاق خبر افزود: عمدتا در آبادان با کشورهای همسایه همچون عراق، کویت و کشورهای حاشیه خلیج فارس مراوده تجاری انجام می شود و عمدتا مشارکتی با کشورهای اروپایی انجام نمی شود.

وی در ارزیابی کمیسیون های اتاق آبادان عنوان کرد: جلسات کمیسیون هایی چون کشاورزی، تجارت و صنعت به طور مرتب برگزار می شود و عمدتا بر امور تخصصی و مشاوره ای تمرکز می شود.

علی شاهپور در رابطه با ورود هیأت های خارجی به اتاق آبادان، اذعان کرد: هیات های کوچکی از عراق، عمان و ژاپن وارد استان شدند و بر روی محصولات پتروشیمی شرکت های تابعه در بندر ماهشهر گفت و گوهایی صورت گرفت.  

وی دغدغه فعالان اقتصادی آبادان را نبود امنیت شغلی دانست و گفت: متاسفانه در زمینه تولید، امنیت شغلی وجود ندارد و این نه تنها در استان ما بلکه در کل کشور دیده می شود.

رئیس اتاق آبادان در رابطه با جذب سرمایه گذار خارجی عنوان کرد: اولین مسئله ای که در این رابطه مدنظر است، امنیت سرمایه گذاری است که رتبه خوبی از آن دیده نمی شود. همچنین روند بروکراسی در ایران نیز مانع جدی است که البته در منطقه آزاد اروند رود این مشکل وجود ندارد و سرمایه گذاری به نسبت راحت تر انجام می شود.

وی گفت: وظیفه مهم و خطیری که در اتاق بازرگانی و منطقه آزاد اروند در پیش گرفته شده است، شناساندن و معرفی منطقه به سرمایه گذاران است که البته در بلند مدت نتایج آن به ثمر می نشیند.

علی شاهپور در رابطه با مجلس آتی گفت: امید می رود که مجلس دهم از نظرات و دیدگاه کارشناسان اقتصادی به بهترین نحور استفاده کند و عمدتا حرف را به عمل تبدیل کند. مجلس نهم در اکثر اوقات درگیر حواشی داخلی خود بود و از آنجایی که مجلس آتی به دولت نزدیک تر است، انتظار می رود که به مسائل مهم تر اقتصادی توجه شود.

وی گفت: در دوره پسابرجام انتظار بر این است که دولت و مجلس به بخش خصوصی توجه بیشتری نشان دهند تا این بخش رونق پیدا کند که در نتیجه اقتصاد کشور نیز رشد و رونق پیدا خواهد کرد.

94106 ت 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید