Performancing Metrics

تماس‌ها با مراکش از سرگرفته خواهد گرفت | اتاق خبر
کد خبر: 323633
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1394 - 10:41
موگرینی:
مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد که پس از ارائه ضمانت‌هایی مبنی بر ادامه اجرای توافق کشاورزی با مراکش، اتحادیه اروپا تماس‌ها با رباط را در تمامی زمینه‌ها از سرخواهد گرفت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری با صلاح الدین مزوار، وزیر خارجه مراکش در رباط گفت: اتحادیه اروپا توضیحات و ضمانت‌هایی را به مراکش برمبنای درک مواضع دوجانبه ما ارائه داد و ما تماس‌ها را در تمامی زمینه‌ها از سرخواهیم گرفت.

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا این باور را دارد که توافق‌های منعقد شده میان مراکش و اتحادیه اروپا مغایر با قانون بین‌ المللی نیست و به همین دلیل ما حکم دادگاه اروپا را ازسرخواهیم گرفت و توافق کشاورزی اجرایی خواهد شد.

از سوی دیگر مزوار با بیان این که مراکش از تضمین‌های اتحادیه اروپا در اجرایی ماندن توافق کشاورزی میان دو طرف مطلع گشت، پیش بینی کرد که اتحادیه اروپا به تعهدات بین المللی خود از طریق ادامه اجای توافق کشاورزی احترام بگذارد.

مزوار افزود که این توضیحات و تاکیدها تحولی مثبت به شمار می‌آید و به دولت در مورد اصول لازم اطلاع داده خواهد شد تا تصمیم مناسب را در خصوص آن اتخاذ کند.

پیشتر طبق یک سند محرمانه مربوط به دولت مراکش، این کشور همه قراردادهای تجاری خود با هیات اتحادیه اروپا در شهر رباط را به دلیل یک مناقشه تجاری به حالت تعلیق در آورد.

پایگاه ورلد بولتن در آن زمان گزارش داد که این اقدام به طرز چشمگیری اجرای پروژه‌های توسعه در مراکش را کند می‌سازد.

این مناقشه در زمانی حساس اتفاق افتاد زیرا مراکش نقشی مهم در همکاری امنیتی با اتحادیه اروپا پیدا کرد و در حال کمک به فرانسه و بلژیک برای تعقیب تروریست‌هایی بود که حملات سال گذشته میلادی در پاریس را صورت دادند.

دادگاه عدالت اروپا نیز توافق امضا شده میان مراکش و بروکسل در هشتم مارس سال 2012 را که در مورد اقدامات در راستای آسان سازی شرایط برای تولیدات کشاورزی و تولیدات شیلات بود، ملغی اعلام کرد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید