Performancing Metrics

بازار زنجان در ایام تعطیلات نوروز باز است | اتاق خبر
کد خبر: 323694
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1394 - 02:32
استاندار زنجان:
استاندار زنجان گفت: با تعامل صورت گرفته بازار تاریخی زنجان در ایام تعطیلات نوروز باز است و بازاریان باید از این فرصت استفاده کنند.

اتاق خبر- استاندار زنجان گفت: با تعامل صورت گرفته بازار تاریخی زنجان در ایام تعطیلات نوروز باز است و بازاریان باید از این فرصت استفاده کنند.

جمشید انصاری ظهر شنبه در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی، تصریح کرد: در راستای هرچه بهتر برگزار شدن عید نوروز باید اقدامات لازم صورت گیرد.

وی اظهار کرد: هرچه مسافران شهر را در عید نوروز زنده‌تر و پویاتر ببینند، زمان توقف آنان در این استان بیشتر می‌شود و باید برای تحقق این مهم اقدامات اساسی صورت گیرد.

استاندار زنجان گفت: در ایران در دو پیک زمانی، شهریورماه و تعطیلات نوروزی با اوج گردشگران داخلی مواجه هستیم.

انصاری بابیان اینکه باید خدمات لازم به مسافران ارزان باشد، تصریح کرد: در کشور و زنجان یک اشکالی وجود دارد و آن اینکه ما خلاف جریان متداول در دنیا حرکت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در دنیا برای روزهایی که مسافران بیشتری وجود دارد، هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند، درحالی‌که در ایران قیمت تمام اقلام و خدمات در تعطیلات افزایش پیدا می‌کند و ما خلاف دنیا حرکت می‌کنیم.

استاندار زنجان افزود: با تعامل صورت گرفته بازار تاریخی زنجان در ایام تعطیلات نوروز باز است ولی باید از این فرصت بازاریان استفاده کنند.

انصاری افزود: با توجه به اینکه در ایام نوروز ازنظر اقتصادی باز بودن بازار به نفع بازاریان و از سوی دیگر سبب سرزندگی شهر شده و به بازاریان انگیزه توقف و ماندگاری بیشتری به شهر می‌دهد اهمیت دارد.

استاندار زنجان گفت: زنده‌بودن شهر موجب جذب مسافر می‌شود و اگر مسافر وارد منطقه‌ای شده و در آنجا پویایی و فعالیتی مشاهده نکند باعث دل‌زدگی او شده و آنجا را ترک می‌کند.

انصاری تصریح کرد: باید اقداماتی در دستور کار ارگان‌ها و کمیته‌های ذی‌ربط قرار بگیرد که در زنجان افرادی هستند که قادر به مسافرت کردن نیستند و یا اینکه خیلی از جاهای دیدنی زنجان را ندیده‌اند، که در این میان شهرداری از ناوگان اتوبوس‌رانی برای این امر استفاده کند چراکه در جذب مسافر بسیار مؤثر است.

وی گفت: خوشختانه از سال گذشته اسکان موقت در زنجان حذف‌شده و امسال هم این طرح اجرا نمی‌شود، که با اجرا نشدن اسکان موقت در زنجان طی سال گذشته توفیقات خوبی هم کسب‌شده  و رونقی خوبی در هتل‌ها ایجادشده است.

استاندار زنجان یاد آور شد: استان زنجان روستاهایی دارد که در بحث جذب گردشگر بسیار مؤثر هستند که باید این روستاها برای ایام عید آماده شوند.

انصاری گفت: حضور راهنمایان گردشگری و فعال بودن آثار تاریخی، موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری در ساعت‌های مختلف روز در ایام نوروز، می‌تواند رصد خوبی برای جذب گردشگر باشد.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید