Performancing Metrics

باهنر: ارائه لایحه چند دوازدهم وظیفه‌ی دولت است | اتاق خبر
کد خبر: 323785
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1394 - 17:02
احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکری از دولت خواست لایحه چند دوازدهم بودجه را به مجلس ارائه دهد، باهنر نیز که ریاست جلسه را بر عهده داشت این تذکر را وارد دانست.

اتاق خبر: توکلی گفت: طبق ماده 188 آیین نامه داخلی مجلس چنانچه لایحه بودجه تا تاریخ معینی ارائه نشود دولت موظف است لایحه چند دوازدهم ارائه دهد که این کار از طرف دولت انجام نشده است. برخی از دوستان در حال جمع کردن امضاء هستند تا طرح بیاورند.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ او ادامه داد: وقتی دولتی که قسم یاد کرده بر اساس قانون عمل کند لایحه چند دوازدهم ارائه نمی‌دهد، ارائه طرح توسط مجلس تسلیم شدن در برابر خواسته دولت و نوعی قانون شکنی است.

توکلی از باهنر خواست جلسه ای با هیات دولت دراین رابطه تشکیل شود و تاکید کرد: دولت باید وظیفه قانونی خود را انجام دهد و نمایندگان نباید نایب پناه دولت شوند.

در ادامه محمدرضا باهنر که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: این تذکر وارد است، دولت باید تا 15 آذر لایحه بودجه را ارائه می‌داد. اما آن زمان بحث‌هایی مطرح شد و دولت هم اعلام کرد لایحه از نظر شکلی و احکام آماده است اما یک سری مسائل درباره‌ی برجام و قیمت نفت وجود داشت و دولت نیز ملاحظاتی داشت که از نظر ما قابل تامل بود.

نایب رئیس مجلس افزود:‌ نظر ما هم این است که اگر قرار باشد چند دوازدهم ارائه شود باید لایحه باشد. وظیفه‌ی دولت است که لایحه تقدیم مجلس کند. امیدوارم قبل از پایان فروردین بودجه ابلاغ شود.

او ادامه داد: دولت می‌گوید تا 25 و 26 فروردین از نظر پرداخت‌ها بدون قانون مشکلی نداریم. اما به محض این که به آخر فروردین برسیم و بنا باشد اولین حقوق و مزایا پرداخت شود حتما نیاز به قانون و مجوز دارد.

باهنر همچنین گفت: چون فرصت هست، ما فکر می‌کنیم کار کمیسیون تلفیق با سرعت پیش خواهد رفت و اگر احساس کردیم به قبل از پایان فروردین نمی‌رسیم دولت را وادار می‌کنیم که لایحه بدهد. اگر هم دولت لایحه نداد خودمان وارد کار می‌شویم.

94109

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید