Performancing Metrics

بازار روسیه ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای اصناف و تجار ایرانی دارد | اتاق خبر
کد خبر: 323850
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1394 - 15:01
رئيس اتاق اصناف ايران

رئيس اتاق اصناف ايران درباره اهميت بازار روسيه و توسعه تجارت ایران و روسیه گفت: روابط تجاري با روسیه بسیار حائز اهمیت است و اميدواريم در اين برهه زماني كه اصناف ايران باواردات بی رویه و قاچاق دست و پنجه نرم مي‌كنند، مبادله تجاری با روسیه بتواند منشا اثر شده و راهي براي افزايش و حمايت از توليد داخلي و صادرات كالاهاي ايراني فراهم كند.
علي فاضلي درباره فضاي كنوني بين‌المللي گفت: ايران بايد بيش از گذشته با تكيه بر توانمندي‌هاي خود و منابع داخلي حركت كند كه در اين زمينه تسهيل فعالیت‌های اقتصادي و حذف هر آنچه فعالیت توليد، صنعت و تجارت را مختل مي‌كند، بسيار اهميت دارد.
وي با بیان اینکه بازار روسيه ظرفيت بالقوه‌اي است كه نبايد به راحتي از آن بگذريم، اظهار داشت: نزديكي دو كشور ایران و روسیه از نظر مسافت و مناسبات ديرپا ازجمله شاخص‌هايي است كه مي‌توانند به فعاليت تجار ايران و روسيه كمك كند.
وي همچنين درباره اهميت برگزاري نمايشگاه‌ها عنوان كرد: برگزاري نمايشگاه‌ها از ابزارهاي موثر رونق مبادلات تجاری و توسعه اقتصادي است. فاضلی تاکید کرد برگزاری این نمایشگاه‌ها نقش بسيار مهمي در شناسايي بازارهاي جديد براي كشور ما دارد.
رئیس اتاق اصناف ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های بین‌المللی در کشورهای طرف قرارداد تجاری يكي از استراتژي‌هاي توسعه صادرات و اهرمي موثر در مبادلات خارجي به همراه برخورداري از مزيت‌هاي بازرگاني در مراحل بسته‌بندي، حمل، كنترل كيفيت، استانداردهاي توليدي و آشنايي با تجارت جهاني به شمار رفته و نقش مهمي در دستيابي به جايگاه شايسته كشور در بازارهاي جهاني و ارتقاي كيفي محصولات داخلي براي جذب مشتريان بالقوه ايفا مي‌كند.
فاضلي اطمينان داد كه خانواده بزرگ اصناف با جامعه 23 ميليون نفري و سهم 17.5درصد در توليد ناخالص داخلي و ايجاد 6.5 ميليون فرصت شغلي و باتمام تجربه از دولت حمايت مي‌كنند.
گفتنی است در راستای افزایش روابط تجاری با روسیه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در مرکز نمایشگاهی اکسپو سنتر مسکو از 22 تا 24 اردیبهشت ماه سال آینده با مجوز سازمان توسعه تجارت از سوی شرکت بین المللی رهکار پالایش میر، مجری نمایشگاه Iranexpo- 2016-Moscow برگزار می‌شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید