Performancing Metrics

کاهش نرخ سود تسهیلات پرداختی شرکت های دانش بنیان | اتاق خبر
کد خبر: 323883
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1394 - 11:16
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور از کاهش نرخ سود تسهیلات پرداختی به شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت : با توجه به پایین آمدن نرخ سود بانک ها، این رقم به 12 درصد کاهش یافته است.

 

اتاق خبر: بهزاد سلطانی روز یکشنبه در نشست مشترک با مدیران شرکت های دانش بنیان و شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری یزد افزود: این روند کاهش باتوجه به کمتر شدن سود بانک ها و متناسب با آن ادامه خواهد داشت.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ وی اظهار کرد: البته صندوق خدمات دیگری از جمله وام قرض الحسنه چهار درصد و تامین دفاتر کاری را نیز به شرکت های دانش بنیان ارائه می کند.
سلطانی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و 163 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد تصریح کرد: که از این تعداد 61 درصد آن شرکت های نوپا هستند.
وی اظهار داشت : تاکنون یکهزار و 363 طرح توسط این شرکت ها به صندوق معرفی شده اند و از این تعداد 838 طرح مصوب شده است.
وی افزود: مبلغ 500 میلیارد تومان برای این تعداد طرح اختصاص داده شده که نشان دهنده آسان گیری صندوق نسبت به طرح های ارائه شده است.
سلطانی تصریح کرد: صندوق در سال 93 مبلغ 103 میلیارد مصوب داشته که این رقم در سال 94 به 400 میلیارد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه معیارهای دانش بنیان شدن شرکت ها در سایت معاونت علمی است گفت: ثبت شدن در اداره ثبت شرکت ها، تعاونی یا خصوصی بودن، ارائه طرح های اقتصادی و دانش بنیانی و نداشتن سابقه منفی حرفه ای از شروط استفاده شرکت های دانش بنیان از صندوق نوآوری و شکوفایی است.
سلطانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به اهمیت دانش بنیان، اظهار داشت: باید لشکر دانش بنیان در کشور فعال شود و بعد از چند سال به بزرگترین قدرت اقتصادی کشور تبدیل شوند.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های علمی و دانشگاهی این استان گفت: در حال حاضر 67 شرکت دانش بنیان در استان یزد فعالیت دارند که این سه درصد شرکت های دانش بنیان کل کشور را به خود اختصاص داده است.
سلطانی با بیان اینکه این آمار نسبت به نرخ جمعیتی 1/4 درصدی این استان مطلوب است، اظهار داشت: استان های کمی در کل کشور وجود دارند که از این وضعیت مناسب برخوردار هستند.
سلطانی افزود: تاکنون 48 طرح از سوی شرکت های دانش بنیان استان یزد به صندوق ارائه شده که از این تعداد 29 طرح مصوب شده و مبلغ هفت میلیارد تومان به آن ها تعلق گرفته است.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور تصریح کرد: استان یزد پتانسیل بالایی برای ایجاد اشتغال دارد که می توان با استفاده از این پتانسیل ها و حمایت مسئولین استانی شرایط فعالیت شرکت های دانش بنیان را ایجاد کرد.
وی افزود: البته صندوق خدمات دیگری از جمله وام قرض الحسنه چهار درصد و تامین دفاتر کاری را نیز به شرکت
داریوش پورسراجیان، رئیس پارک علم و فناوری یزد هم گفت: امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت برای توسعه مرکز فناوری اقبال استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه در زمینه دریافت تسهیلات یزد در رتبه هفتم قرار دارد، گفت: امیدواریم با تعامل صندوق و فعالیت بیشتر شرکت های دانش بنیان استان این رتبه ارتقا یابد.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید