Performancing Metrics

جرايم عدم ارائه اظهارنامه مالياتی غيرقابل بخشش است | اتاق خبر
کد خبر: 323898
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1394 - 22:48
معاون ماليات‌های مستقيم سازمان امور مالياتی گفت: جرايم عدم ارائه اظهارنامه مالياتی غيرقابل بخشش است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، محمدتقي پاکدامن با اشاره به تغيير ضمانت‌هاي اجرايي در اصلاحيه قانون ماليات‌هاي مستقيم گفت: جرايم عدم ارائه اظهارنامه مالياتي غيرقابل بخشش است.

معاون ماليات‌هاي مستقيم سازمان امور مالياتي در خصوص ضمانت‌هاي اجرايي تسليم اظهارنامه مالياتي که در ماده ۱۹۲ اصلاحيه قانون ماليات‌هاي مستقيم به آن اشاره شده‌ گفت: قبل از اصلاح قانون، موديان اشخاص حقوقي و صاحبان مشاغل بندهاي (الف) و (ب) در صورت عدم ارائه اظهارنامه مشمول ۴۰ درصد جريمه غيرقابل بخشودگي و ساير اشخاص مشمول ۱۰ درصد جريمه قابل بخشودگي بودند اما در اصلاحيه قانون ماليات‌هاي مستقيم تغييراتي در اين خصوص صورت گرفته‌ است.

وي افزود: براساس قانون جديد، اشخاص حقوقي و صاحبان مشاغل بابت عدم ارائه اظهارنامه مالياتي در موعد مقرر مشمول جريمه معادل ۳۰ درصد ماليات متعلق و ساير موديان مشمول جريمه معادل ۱۰ درصد ماليات متعلق هستند که در هر دو حالت غيرقابل بخشش است.

پاکدامن در خصوص جرايم ناشي از کتمان درآمد در اظهارنامه مالياتي افزود: اگر موديان اظهارنامه مالياتي ارائه کنند اما درآمدشان را کتمان کنند يا هزينه‌ها را غيرواقعي اعلام‌ کنند، مشمول ۳۰ درصد جريمه نسبت به ماليات کتمان شده خواهند بود.

وي خاطرنشان‌کرد: اگر فردي در موعد مقرر اظهارنامه مالياتي خود را ارائه نکند علاوه بر اينکه نمي‌تواند از معافيت‌ها و تسهيلاتي که در قانون پيش‌بيني شده استفاده کند، به هر ميزان درآمدي که کسب مي‌کند، مشمول ماليات است و از اين بابت مشمول جريمه عدم تسليم اظهارنامه نيز مي‌شود.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید