Performancing Metrics

۲۷ هزار اصله نهال در رامیان توزیع می شود | اتاق خبر
کد خبر: 323900
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1394 - 22:58
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان رامیان گفت: امسال در هفته منابع طبیعی ۲۷ هزار اصله نهال درختان مثمر و غیرمثمر در سطح شهرستان توزیع می شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، جلال عجم، عصر یکشنبه، به مناسبت هفته منابع طبیعی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سالجاری تاکنون ۱۳۶ هکتار از اراضی جنگلی واکاری، بذرکاری، جنگل کاری و حصارکشی شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال به عدد ۶۰ هکتار در بحث جنگل کاری برسیم.

وی ادامه داد: امسال در هفته منابع طبیعی ۲۷ هزار اصله نهال درختان مثمر و غیرمثمر در سطح شهرستان توزیع می شود و بنا داریم در بخش آموزش و پیشگیری با همکاری جهادکشاورزی و آموزش و پرورش برای فرهنگ سازی برای منابع طبیعی و اشاعه آن در بین دانش آموزان و همه اقشار جامعه، توجه ویژه ای کنیم.

وی تصریح کرد: در سالجاری دو پَد فرود بالگرد برای خدمات رسانی و امداد و نجات در مواقع بحرانی شهرستان رامیان و یک پایگاه ساختمانی اطفاء حریق با تجهیزات کامل به مساحت ۱۵۰متر مربع که سومین در استان است را احداث کرده ایم.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان رامیان با اشاره به جذب چهار قُرق بان حفاظتی برای مناطق جنگل کاری حفاظتی با بودجه ای بالغ بر ۴۶۰ میلیون ریال، افزود: با چهار نفر دیده بان نیز با بودجه ای بالغ بر ۲۵۰میلیون ریال به مدت هفت ماه در فصول بحرانی سال قرار بسته ایم که از مناطق جنگلی و غیره به صورت مداوم محافظت کنیم.

عجم با تأکید بر اینکه در سطح شهرستان سه سرجنگلبانی فعال داریم، گفت: در طی هر ماه به طور متوسط ۶۰ مورد مراقبت و گشت زنی صورت می گیرد. در سالجاری در پارک جنگلی دلند برای خدمت به مسافران، گردشگران و زوار امام رضا(ع) حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه کرده ایم.

وی تصریح کرد: امسال در بحث جاده های جنگل کاری سنواتی به طول ۲۰کیلومتر با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کار انجام شده است، ضمن اینکه در بحث آتش بُر نیز در تیرماه سالجاری با اعتباری بالغ بر ۲۰میلیون ریال، به طول ۲۵کیلومتر کار کرده ایم.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید