Performancing Metrics

تودی زمان با موضع حمایت از اردوغان منتشر شد | اتاق خبر
کد خبر: 323919
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1394 - 12:14
روزنامه تودی زمان ترکیه که تا قبل از حمله روز جمعه نیروهای امنیتی این کشور به دفتر آن در شهر استانبول از منتقدان سرسخت دولت رجب طیب اردوغان بود امروز (یکشنبه) اولین شماره خود را با موضع حمایت از دولت وی منتشر کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس ترکیه روز جمعه دفتر روزنامه تودی زمان در شهر استانبول را با توسل به گاز اشک آور و ماشین‌های آبپاش مورد حمله قرار داده و به بهانه اجرای حکم یک دادگاه به منظور قرار دادن این رسانه تحت کنترل دولت، به زور وارد ساختمان آن شد.

امروز، صفحه اول روزنامه تودی زمان که معمولا همراه با مطالب انتقادآمیز از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه بود مملو از مطالبی بود که از دولت وی حمایت می‌کردند.

در این شماره یک مطلب در حمایت از پروژه 3 میلیارد دلاری دولت اردوغان برای متصل کردن بخش‌های آسیایی و اروپایی شهر استانبول ترکیه از طریق یک پل سوم کار شده بود.

همچنین صفحه اول شماره امروز تودی زمان مشابه با نشریات دیگر حامی دولت ترکیه حامی تصاویری از تشییع جنازه کسانی که "شهدا" عملیات ارتش ترکیه علیه جدایی طلبان کرد در جنوب شرق خوانده شده بودند، بود.

در یک گوشه از این شماره جدید، تصویر اردوغان در حالی که دست یک زن مسن را گرفته بود منتشر شده و خبر برگزاری مراسمی به میزبانی اردوغان برای زنان ترکیه به مناسبت روز زن کار شده بود.

روزنامه تودی زمان با تیراژ 650 هزار نسخه تا پیش از این یک روزنامه نزدیک به فتح الله گولن، روحانی ترکیه‌ای ساکن آمریکا و دشمن شماره یک اردوغان تلقی می‌شد. دولت اردوغان گولن را متهم به به راه انداختن یک به اصطلاح دولت موازی برای سرنگون کردن وی کرده است.

تودی زمان در آخرین شماره خود پیش از حمله نیروهای امنیتی به دفترش نسبت به آنچه که "تاریک‌ترین روزها" در تاریخ مطبوعات ترکیه خوانده بود هشدار داده بود.

روز شنبه مقام‌های جدید این روزنامه که با حکم یک دادگاه منسوب شده بودند قرارداد عبدالحمید بیلیجی، سردبیر سابق این نشریه را لغو کرده و کارکنان روزنامه نیز تحت تدابیر امنیتی وارد ساختمان شدند.

شماره امروز این روزنامه نخستین شماره بعد از این حمله بود و متنقدان می‌گویند که هدف دولت ترکیه ریشه‌کن کردن رسانه‌های اپوزیسیون در این کشور است.

یکی از خبرنگاران این روزنامه به خبرگزاری فرانسه گفت: اینترنت دفتر ما قطع شده و ما نمی‌توانیم از سیستم‌هایمان استفاده کنیم. وی فاش ساخت که شماره روز یکشنبه توسط کارکنان اصلی تودی زمان تولید نشده است.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید