Performancing Metrics

مانورهای مشترک آمریکا و کره جنوبی امروز آغاز می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 323922
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1394 - 12:20
با هدف هشدار به کره‌شمالی؛
یکی از مقامات نظامی کره جنوبی اعلام کرد، سئول و واشنگتن امروز (دوشنبه) بزرگترین مانورهای مشترکشان را برای هشدار دادن به کره شمالی علیه اقدامات تحریک آمیز بیشترش آغاز خواهند کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت: مانورهای "عزم استوار" (Key Resolve) و "جوجه عقاب" (FoalEagle) فردا آغاز و تا 30 آوریل سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت و از زمان حمله اژدر پیونگ یانگ به رزم‌ناو چئونان کره جنوبی در سال 2010 میلادی که باعث برگزاری این مانورهای سالانه شد،‌ از نظر مقیاس بزرگترین مانور محسوب می‌شود.

مانور امسال شامل 300 هزار نیروی کره جنوبی و 15 هزار نیروی آمریکایی و شبیه سازی استراتژی‌های است که پیشتر برای انجام آن‌ها مبادرتی صورت نگرفته بود.

مانور "Key Resolve" شامل برنامه عملیاتی "OPLAN2015" خواهد بود که قصد دارد تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی را نابود و این نیروهای متحد را برای یک حمله پیشگیرانه در مقابل حمله احتمالی کره شمالی آماده کند.

یکی دیگر از مقامات نظامی کره جنوبی گفت: این برنامه عملیاتی در مانور (یو اف جی) سال گذشته میلادی نیز اجرا شد اما اولین بار است که در مانور "Key Resolve" برگزار می‌شود.

مانور یو اف جی یکی دیگر از مانورهای نظامی مشترک میان کره جنوبی و آمریکا است.

در همین حال مانور "Foal Eagle" سال جاری میلادی بزرگترین مانور در مقیاس خود خواهد بود و شامل پیش از 5000 تفنگدار و پرسنل نیروی دریایی کره جنوبی، 7000 تفنگدار دریایی آمریکا و پنج کشتی جنگی است. این مانور فردا آغاز و تا 18 مارس سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

آمریکا و کره جنوبی در جریان این مانورها نظارت خود بر کره شمالی برای هرگونه حمله را تقویت خواهند کرد.

یکی از مقامات کره جنوبی گفت: ما ضمن زیر نظر گرفتن اقدامات تحریک آمیز کره شمالی این مانورها را انجام خواهیم داد. اگر کره شمالی در جریان این مانورها ما را تحریک کند، آمریکا و نیروهای ما با حمله‌ای محکم‌تر دست به اقدامی تلافی جویانه خواهند زد.

یکی از مقامات کره جنوبی گفت: ما ضمن زیر نظر گرفتن اقدامات تحریک آمیز کره شمالی، این مانورها را انجام خواهیم داد. اگر کره شمالی در جریان این مانورها ما را تحریک کند، آمریکا و نیروهای ما با حمله‌ای محکم‌تر دست به اقدامی تلافی جویانه خواهند زد.

در همین حال کره شمالی پیش از آغاز مانورهای نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا تهدید کرد که در مقابل اقدامات تحریک آمیز سئول و واشنگتن، پایگاه‌های نظامی آمریکا در کره جنوبی و همچنین سرزمین آمریکا را نابود خواهد کرد.

روزنامه رودونگ شینمون کره شمالی این اظهارات تهدیدآمیز را منتشر کرده و گفت: آمریکا حق انحصاری حملات بازدارنده را ندارد و پایگاه‌های آمریکا در برد حملات اتمی کره شمالی قرار دارد.

این روزنامه نوشت: پیونگ یانگ تمامی ابزار به روز حمله را که آمریکا را نابود کند، در اختیار دارد و حمله کره شمالی به آمریکا، اقدامی تلافی جویانه فراتر از تصور جهانیان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید