Performancing Metrics

عربستان پی خواهد برد که وارد نبردی شکست خورده شده است | اتاق خبر
کد خبر: 323937
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1394 - 12:43
سید حسن نصرالله:
دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این که مقاومت به سلاح نظام‌های عربی نیاز ندارد و برخی نظام‌ها جز با حمایت از اسرائیل ادامه نمی‌یابد، تاکید کرد: عربستان پی خواهد برد که وارد نبردی شکست خورده شده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، سخنرانی امروز (یک شنبه) سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت هفتمین روز شهادت علی فیاض به دست تروریست‌های تکفیری که در سوریه به شهادت رسید، ایراد می‌شود.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: شهید علی فیاض از رهبران مقاومت بود و نقش گسترده‌ای در ساختن نیروی ویژه در مقاومت اسلامی داشت. وی در عملیات متعددی از جمله عملیات به اسارت گرفتن سربازان اسرائیلی مشارکت کرد.

وی افزود: آنچه که مانع از تجاوز اسرائیل به لبنان می‌شود، مقاومت است و هرچیزی غیر از این توهم و سراب است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: اگر منتظر استراتژی عربی یک پارچه و اتحادیه و ارتش‌های عربی واحدی بودیم، یقینا اسرائیل همچنان در سرزمین ما بود.

دبیرکل حزب الله لبنان عنوان داشت: حتی اگر با نظام‌های عربی توافق می‌کردیم، باز هم این مساله فایده نداشت. مقاومت با تمامی دستاوردهایش این اطمینان و احترام و قداست را در میان ملت‌های عربی به دست آورد، قابل پیش بینی بود که تمامی این واکنش‌های مردمی را نسبت به تصمیم‌هایی برای خواندن حزب الله به عنوان یک سازمان تروریستی ببنیم، چراکه مقاومت تنها افق باز برای آمادگی‌های مقاومت شده است.

وی گفت: مقاومت به سلاح نظام‌های عربی نیاز ندارد، بلکه می‌خواهد که این نظام‌ها مقاومت را به حال خود رها کنند.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: اسرائیل هر روزه به عرب‌ها از طریق اشغال اراضی‌شان و نقض مقدساتشان و حمله به فلسطینی‌ها اهانت می‌کند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: برخی از نظام‌های عربی و در راس آنها عربستان علیه مقاومت و جنبش‌های مبارزه علیه اشغالگر توطئه چینی کردند. برخی از نظام‌ها جز با حمایت از اسرائیل و محافظت از آن ادامه نمی‌یابد.

وی افزود: در بخش دوم از سخنم در مورد بوسنی صحبت می‌کنم چراکه شهید علی فیاض به کمک به بوسنی معروف بود تا حق بوسنی به رسمیت شناخته شود. مشارکت ما در جنگ بوسنی برای دفاع از مسلمانانی از اهل سنت و حفاظت از وطنمان در مقابل فتنه بود. ما برای مداخله در تصمیم سیاسی در بوسنی به این کشور نرفتیم، بلکه برای کمک به مردمی رفتیم که هر روز سر بریده می‌شدند.

سید حسن نصر الله عنوان داشت: آنچه که در عراق توسط داعش علیه اهل تسنن صورت گرفت خطرناک‌تر از آن چیزی بود که به شیعیان در این کشور وارد شد. ما گروه زیادی از فرماندهان‌مان را به عراق فرستادیم که در آنجا با رهبری عراق می‌جنگند. ما همچنان گروهی از رهبران‌مان برای جنگ علیه گروه تروریستی داعش در عراق هستند. این عراقی‌ها از جمله بسیج مردمی هستند که معادله میدانی را در عراق تغییر می‌دهند.

وی افزود: اگر ما تحت رهبری آمریکا می‌جنگیدیم نظام های عربی ما را تروریست توصیف نمی‌کردند. ما در عراق تحت رهبری بسیج مردمی جنگیده و همچنان می‌جنگیم.

سید حسن نصرالله خطاب به برخی از نظام‌های عربی گفت: اگر بسیج مردمی در عراق نبود یقینا داعش در کاخ‌ها و عرش‌های شما بود.

سید حسن نصرالله گفت: چگونه ممکن است یک «ائتلاف اسلامی» که عربستان آن را ایجاد کرده است تحت رهبری آمریکا بجنگد. شهامت عربی این است که هر شخص عرب برای دفاع از تمامی عراقی‌ها با تمامی اقشار و مذاهب‌شان به عراق برود.

وی افزود: مشارکت ما در نبرد در سوریه کمترین حد وظیفه و بر مبنای پژوهشی عمیق است. من خشم عربستان از ما را درک می کنم چرا که عربستان در تحقق اهداف خود در سوریه شکست خورد. یکی از امیران عربستانی از خارج اداره عملیات افراد مسلح در سوریه را برای تحقق اهداف‌شان بر عهده داشت اما آن‌ها شکست خوردند. عربستان همچنین در تحقق اهداف خود در یمن از طریق «طوفان قاطعیت» شکست خورد و عربستان مانع راهکار سیاسی در یمن می شود. عربستان بهای سنگینی را به دلیل جنگ خود می پردازد و به تشکیلات تروریستی اجازه می دهد تا مناطق جنوب یمن را تحت تصرف خود درآورد.

وی افزود: عربستان در بحرین نیز شکست خورد چرا که نتوانست تحرکات مسالمت آمیز در آنجا را متوقف کند. عربستان در جنگ خود علیه یمن نیز شکست خواهد خورد و چیزی جز پیروزی مردم یمن صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: اگر القاعده و گروه‌هایی شبیه به آن سوریه را تحت تصرف در می آوردند پس سرنوشت لبنان و «افراد میانه رو آن» چه می شد؟

وی افزود: اظهارات وزیر خارجه عربستان سعودی پیرامون نگرانی‌ها نسبت به اینکه کمک عربستان به دست حزب الله برسد یک استدلال واهی است.

دبیر کل حزب الله لبنان عنوان داشت: تعامل تونسی‌ها با مقاومت بسیار عالی بود و ما خصوصا از آن‌ها قدردانی می کنیم چرا که آن‌ها واقعیت امت ما را بیان کردند. ما از هرکسی که با ما همبستگی کرد و از ما دفاع کرد و مصوبه شورای همکاری خلیج فارس را رد نمود تشکر می کنیم. واکنش ملت‌های عربی نسبت به مصوبه شورای همکاری خلیج فارس نشان‌گر جایگاه مقاومت در نزد ملت‌هاست.

وی افزود: عربستان احتمالا کسانی را که با مصوبه عربستان مبنی بر تروریستی خواندن حزب الله مخالفت کردند با تسامح برخورد نمی کند. اهمیت واکنش‌های مردمی که با قطعنامه شورای همکاری خلیج فارس مخالفت کردند پیام محکمی برای اسراییل است. پیام ملت‌های عربی به اسراییل این است که روزی نمی تواند بیاید که وجود شما امری طبیعی شود بلکه شما دشمن باقی خواهید ماند.

دبیرکل حزب الله لبنان عنوان داشت: نظام های عربی کک‌شان در قبال اقدام اسرائیل در ترور عمر النایف این شخصیت مبارز در بلغارستان نگزید. هیچ چیزی وجود ندارد که ملت‌های عربی را به پذیرش عادی سازی روابط با اسراییل سوق دهد. هرکس که خواهان عادی سازی روابط با اسراییل است یا می خواهد اسراییل را بالا ببرد با اسراییل سقوط خواهد کرد و عربستان نیز در آینده‌ای نزدیک خواهد فهمید که وارد نبردی شکست خورده شده است و ما سایر مسایل را یکی یکی دنبال می‌کنیم.

وی افزود: اقدامات تحریک آمیز طایفه‌ای و مذهبی ممکن است که مشکلی را میان مسلمانان و مسیحیان یا میان شیعیان و سنی‌ها ایجاد کند اما به عادی سازی روابط با اسراییل منجر نخواهد شد. ببینید که مصری‌ها با یک نماینده مصری که با سفیر اسراییل در خانه‌اش دیدار کرد چه کردند و این علی رغم آن بود که توافق صلحی میان مصر و اسراییل وجود دارد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید