Performancing Metrics

گران‌ترین طرح آبرسانی کشور معرفی شد | اتاق خبر
کد خبر: 324047
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1394 - 16:38
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: طرح آبرسانی به تفرش از چشمه هفتیان گرانترین طرح آبرسانی کشور است.

اتاق خبر: معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت آبفای کشور به همراه مسئولین استان مرکزی از چشمه هفتیان در 85 کیلومتری شهرستان تفرش و مسیر خطوط انتقال آب از این چشمه و روند پیشرفت پروژه ملی هفتیان بازدید کرد.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ علی‌اصغر قانع در جلسه‌ای که به منظور ارزیابی وضعیت انتقال آب به تفرش در فرمانداری این شهر تشکیل شد، با اشاره به بودجه 14 میلیارد تومانی مورد نیاز برای تکمیل این پروژه گفت: باید برای تکمیل این پروژه از ظرفیت سرمایه‌گذار استفاده شود.

وی با تاکید بر این نکته که با توجه به اینکه میزان آب انتقالی در این پروژه 150 لیتر در ثانیه است، آب گرانی محسوب می‌شود، افزود: با توجه به طولانی شدن پروسه انتقال آب از چشمه هفتیان به تفرش به جهت پیچیدگی‌های کار و توقف در برهه‌ای از زمان، باید تمهیداتی اندیشیده شود که فعالیت در خصوص این پروژه وباره شروع شده تا زمان تکمیل پروژه ادامه پیدا کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور افزود: یکی از راهکارهای مناسب در خصوص این پروژه فازبندی کار و بهره‌برداری از فازهای تکمیل شده است.

قانع ادامه داد: باید تلاش کنیم برای سال آینده برای روستاهایی که در مسیر انتقال قرار دارند، پروژه به بهره‌برداری برسد و کل طرح نیز سال 1396 تکمیل شده و بهره‌برداری شود.

  مدیر عامل آبفای استان مرکزی نیز، گفت: پروژه آبرسانی به شهر تفرش از چشمه هفتیان جهت تامین آب تفرش با توجه به اینکه در مرز استان واقع شده جهت جلوگیری از قطعی آب بسیار اهمیت دارد و با مساعدت و همکاری کشوری امیدواریم به زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

خلیلی با بیان اینکه فاضلاب تفرش اثرات آلودگی زیست‌محیطی دارد، افزود: حدود 60 درصد تجهیزات تصفیه‌خانه تفرش نصب شده و جهت ادامه کار نیاز به تامین اعتبار داریم.

وی ادامه داد: می‌توان از چهار میلیارد تومان اوراق مشارکت مسکن مهر جهت تامین دستمزد پیمانکاران پروژه تصفیه‌خانه تفرش جهت تامین اعتبار این طرح استفاده کرد و به این طریق تصفیه‌خانه را تکمیل کرد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان مرکزی تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار از این طریق طرح مذکور ظرف مدت سه تا چهار ماه تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

 در این جلسه مصوب شد طرح آبرسانی به شهر تفرش و روستاهای مسیر از چشمه هفتیان فازبندی و آبرسانی با تکمیل هر فاز انجام شود.

همچنین مصوب شد چهار میلیارد تومان از اوراق مشارکت مسکن مهر جهت تامین هزینه دستمزد پیمانکاران و تامین اعتبار طرح تصفیه‌خانه تفرش تخصیص داده شود.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید