Performancing Metrics

نرخ طلای جهانی ثابت ماند | اتاق خبر
کد خبر: 324090
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1394 - 20:36
طلای جهانی پس از رشد قیمت چشمگیر روز جمعه، در معاملات روز جاری تغییر چندانی نداشت و از بالاترین قیمت 13 ماه گذشته اندکی فاصله گرفت.

اتاق خبر: هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد رشد کرد و به 1262.05 دلار رسید.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با 5.60 دلار یا 0.4 درصد کاهش، 1265.10 دلار بود. بهای معاملات آتی طلا در بازار نیویورک روز جمعه یک درصد صعود کرد و در 1270 دلار بسته شد و هفته گذشته را با 3.1 درصد رشد به پایان رساند که بهترین عملکرد این فلز از مارس سال گذشته به این طرف بود.

افزایش قیمت اخیر طلا تحت تاثیر آمار اشتغال مثبت آمریکا قرار گرفت. وزارت کار آمریکا روز جمعه آماری منتشر کرد که نشان داد 242 هزار شغل در فوریه ایجاد شده است و این رقم بالاتر از 190 هزار شغل جدید مورد پیش بینی اقتصاددانان بود. این آمار ممکن از انتظارات برای افزایش نرخهای بهره آمریکا در سال جاری حمایت کند اما تصویب دور بعدی افزایش نرخها در نشست هفته آینده بانک مرکزی آمریکا بعید است و این امر از قیمت طلا که دارایی بدون بازده است و از پایین ماندن نرخهای بهره نفع می‌برد، حمایت کرده است.

به گفته بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC چین، با وجود اینکه رشد اشتغال بسیار قوی به نظر می‌رسد انتظارات برای افزایش نرخها در نشست مارس همچنان اندک است و سناریوی خودداری بانک مرکزی آمریکا از این اقدام در نشست هفته آینده، در این مرحله از زمان از طلا حمایت کرده است.

این تحلیلگر که سال گذشته یکی از صحیح‌ترین پیش بینی‌ها را برای قیمت طلا داشت، همچنان نسبت به قیمت طلا بدبین مانده و پیش بینی کرد اگر بانک مرکزی آمریکا امسال حداقل یک بار نرخها را افزایش دهد، قیمت هر اونس این فلز ارزشمند تا پایان امسال حدود 1000 تا 1150 دلار خواهد بود.

بانک مرکزی آمریکا با تکیه بر نشانه‌های رشد اقتصادی در این کشور، نرخهای بهره را ماه دسامبر برای نخستین بار در یک دهه گذشته افزایش داد اما از ابتدای امسال نگرانیها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی و ریزش بازارهای سهام و نفت، تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاه مطمئن را احیا کرد و قیمت این فلز از رکورد پایین 1045 دلار در دسامبر بیش از 20 درصد صعود کرده است که نشان می‌دهد بازار طلا روند افزایشی پیدا کرده است. سرمایه گذاران که از اوضاع نگران کننده اقتصاد جهانی به هراس افتاده اند با روند بی‌سابقه ای طلا خریداری می‌کنند و ادامه روند ورود سرمایه به صندوقهای سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا قیمت این فلز را تحت حمایت بیشتری قرار داده است. داراییهای صندوق SPDR Gold Shares که یکی از بزرگترین صندوقهای ETF طلاست، پنج شنبه گذشته پنج تن افزایش یافت و میزان ورود سرمایه از ابتدای امسال تاکنون را به 151 تن در مقایسه با 52 تن در مدت مشابه سال 2015 رساند.

بر اساس گزارش رویترز، جیمز استیل، تحلیلگر بانک HSBC معتقد است رشد قیمت طلا تقریبا بدون تغییر مانده است زیرا این فلز با وجود آمار مثبت اشتغال در آمریکا کاهش چشمگیری پیدا نکرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، 15.57 دلار معامله شد. هر اونس پالادیم با 0.6 درصد کاهش، به 552.22 دلار رسید و هر اونس پلاتین با 0.5 درصد رشد، 983.98 دلار بود.

94109

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید