Performancing Metrics

رتبه‌بندی بانک‌ها تا سال ۹۵ نهایی و اعلام می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 324097
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1394 - 21:11
قائم مقام بانک مرکزی با بیان اینکه رتبه‌بندی بانک‌ها به طور جدی در دستور کار بانک مرکزی است، گفت: تلاش می‌کنیم سال آینده رتبه‌بندی بانک‌ها نهایی و به عموم مردم اعلام شود.

اتاق خبر: اکبر کمیجانی در خصوص صحبت رئیس کل بانک مرکزی درباره نرخ شکنی سه بانک بد در بازار پول، اظهارداشت: از بانک بد تفسیر منفی نشود چون این ارزیابی عملیات این سه بانک در حوزه بازار بین بانکی بود.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ وی افزود: در ماه‌های اخیر موفقیت‌های بسیار بزرگی در بازار بین بانکی داشتیم و این بازار توانسته نیازهای کوتاه مدت بانک‌ها به نقدینگی را تامین کند و همین مساله موجب بهبود نقدینگی بانک‌ها شده است.

قائم مقام بانک مرکزی تصریح کرد: برخی بانک‌ها به دلیل نیاز آنی به نقدینگی گاهی وارد رقابت‌های ناسالم می‌شوند و با نرخ‌های حدود 0.5 درصد بالاتر از نرخ بازار تامین نقدینگی می‌کنند.

وی ادامه داد: این بانک‌ها به عنوان بانک‌هایی بدی که نرخ‌های سودشان در بازار بین بانکی متناسب با متوسط نرخ سود در این بازار نیست، مطرح هستند و استفاده از لفظ بانک بد به معنای طبقه‌بندی و رتبه‌بندی بانک‌ها نیست.

کمیجانی در پاسخ به این سوال که برنامه بانک مرکزی برای رتبه بندی بانک‌ها به کجا رسید، گفت: به طور جدی این موضوع را در دستور کار داریم و امیدواریم در آینده نزدیک به اصول و محورهایی برسیم تا از منظر جایگاه و درجه بانک‌ها بتوانیم رتبه‌بندی بانک‌ها مشخص شود.

قائم مقام بانک مرکزی با بیان اینکه اطلاع به عموم داده می‌شود که هر بانک از چه توانمندی برخوردار و چه خدماتی را ارائه می‌دهد، افزود: با این کسب آگاهی، مشتریان متوجه می‌شوند که بانک تا چه حد به تعهدات در قبال تسهیلات اعطایی و ارائه خدمات به سپرده‌گذاران پایبند است.

وی تاکید کرد: بنابراین به دنبال رسیدن به یک سلسله اصول نظارتی، بانکداری و مدیریت نقدینگی هستیم و امیدواریم در قالب یک مجموعه تدوین و اعلام شود.

کمیجانی در پاسخ به این سوال که آیا در سال آینده رتبه بندی بانک‌ها نهایی خواهد شد، گفت: تلاش می‌کنیم سال آینده رتبه بندی بانک‌ها نهایی و به عموم مردم اعلام شود.

 

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید