Performancing Metrics

برگزاری شورای عالی کار برخلاف شعار ۳ جانبه گرایی | اتاق خبر
کد خبر: 324099
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1394 - 21:22
رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه طبق روال ۲ سال گذشته خواستار حضور ۲ تشکل مهم انجمن‌های صنفی و مجمع عالی در شورای عالی کار هستیم، گفت: نمایندگان کارگری در موضوع دستمزد به صورت تخصصی آماده حضور در نشست‌های شورای عالی کار هستند.

اتاق خبر: غلامرضا عباسی رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اشاره به اینکه باز هم در جلسه بعدی شورای عالی کار نمایندگان دو گروه کارگری، مجمع عالی و انجمن‌های صنفی دعوت نشده‌اند، اظهارداشت: در حالی دعوتنامه به رؤسای کانون‌های کارگری ارسال شده که طبق روال گذشته نمایندگان کانون‌های کارگری به سبب مطالعات علمی و تخصصی در این نشست‌ها حضور داشتند.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ وی افزود: شورای عالی کار این هفته و هفته آینده برای جمع‌بندی مزد سال 95 کارگران نشست‌های مهمی برگزار خواهد کرد در حالیکه نماینده‌های پیشین کانون‌های کارگری طبق تصمیم وزارت کار به عبارتی حذف شده‌اند.

عباسی گفت: تا چه زمانی باید قانون قدیمی کار مبنای تعیین مزد کارگران باشد در حالیکه هم‌اکنون شوراهایی اسلامی کار به عنوان یک تشکل حداقلی در کشور هستند و براساس قانون تشکل‌های مهم و اثرگذار دیگری از جمله انجمن‌های صنفی سراسری و مجمع عالی با در بر گیری بیش از 70 درصد از کارگران تشکیل شدند.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در پاسخ به این سوال که شورای عالی کار با چه استدلالی نمایندگان متخصص کانون‌های کارگری را دعوت نکرده است، گفت: با این استدلال که جلسات شلوغ می‌شود نمایندگان دعوت نمی‌شوند اما به وزارت کار اعلام می‌کنم که شلوغ شدن شورای عالی کار بهتر از شلوغ شدن بعد از تصویب دستمزد در سطح جامعه بزرگ کارگری است.

وی با اشاره به اظهارات ربیعی مبنی بر لزوم 3 جانبه‌گرایی گفت: رویه فعلی وزارت کار برخلاف این اظهارات است و 3 جانبه گرایی در نشست‌های شورای عالی کار دیده نمی‌شود و از آقای ربیعی خواستار تبدیل شعارهایش به عمل هستیم.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید