Performancing Metrics

قاچاق کالا عامل رشد منفی بخش تولید | اتاق خبر
کد خبر: 324111
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1394 - 16:11
یک نماینده مجلس در گفت و گو با اتاق خبر عنوان کرد
سید هادی حسینی: نمی توان تمامی مشکلات اقتصاد کشور را به نفت مرتبط دانست و باید توجه داشت قاچاق کالا از موضوعاتی است که به بی رونقی اقتصاد و رشد منفی تولید منجر شده است .

اتاق خبر- نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن در مورد علت رشد منفی صنعت کشور، این موضوع را مرتبط با وضعیت کلی اقتصاد کشور دانست.
سید هادی حسینی در گفت و گو با اتاق خبر ، علت اصلی رشد منفی صنایع کشور را وضعیت کلی اقتصاد کشور و رکود دانست و گفت: دلایل دیگری نیز در این وضعیت مانند فشارهای ناشی از تحریم، بالا بودن هزینه تولید، افزایش دستمزد کارگران و پایین آمدن قدرت خرید مردم نیز در این وضعیت نقش دارند.

حسینی در مورد تاثیر کاهش قیمت نفت بر صنعت کشور گفت: کاهش قیمت نفت در این زمینه بی تاثیر نیست اما باید به این نکته توجه داشت که بخش صنعت و تولید در کشور بیشتر به بخش خصوصی وابسته است و نوسانات قیمت نفت تاثیر خاصی در این بخش ندارد.
نماینده مردم قائمشهر با بیان اینکه نفت زیربنای اقتصاد کشور محسوب می شود افزود: در چنین شرایطی می توان هر عاملی را به نفت ارتباط داد اما نمی توان تمامی مشکلات اقتصاد کشور را به نفت مرتبط دانست.
عضو کمیسیون صنایع و معادن با ذکر مثالی از هزینه های بالای بانک ها ادامه داد: متاسفانه در کشور به دلایل مختلف بانک ها سودهای بالایی را برای وام های اختصاص داده شده به تولیدکنندگان دریافت می کنند و همین باعث افزایش قیمت تمام شده کالا خواهد شد. در کنار این مسائل وجود مسائلی مانند قاچاق کالا در کشور باعث ضربه خوردن تولید شده است.
حسینی در مورد چگونگی خروج صنایع کشور از رکود و رشد منفی برکم شدن دخالت های دولت در بخش تولید کشور تاکید کرد. وی ادامه داد: وجود قاچاق باعث ضربه خوردن شدید به تولید شده است و یکی از راه های خروج از این وضعیت جلوگیری از قاچاق کالا است. ضمن اینکه بانک ها باید با پایین آوردن سود بانکی به تامین سرمایه برای تولید کمک کنند.
نماینده مردم قائمشهر با تاکید بر اصلاح سیستم بانکی، این کار را موثر بر تولید کشور دانست. وی افزود: با کاهش سود بانکی مردم سرمایه خود را به جای انباشت در بانک ها در صنایع و با هدف تولید به کار خواهند بست و باعث رونق بخش صنعت کشور خواهند شد.
94105 ت

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید